Ik ga de lobby voor natuurlijke kwakzalverij natuurlijk niet ondersteunen

Er zijn nu 19 reacties | 28 april 2011 14:40

Natuurlijk natuurlijke kwakmiddelen?

De natuur is niet alleen zorgzaam, maar ook vreselijk wreed. Vele gevaren dreigen ons, zoals vele soorten gif. De meeste planten en kruiden zijn allesbehalve heilzaam. Het is een wijdverbreide, maar verkeerde veronderstelling dat 'natuurlijke' middelen beter zijn dan zogenaamde 'chemische'. Farmaceutische geneesmiddelen zijn doorgaans uitgebreid getest op veiligheid en wetenschappelijk beproefd op werkzaamheid voordat ze mogen worden verstrekt. Dat kost kapitalen. (Het ontwikkelen van een nieuw medicijn kost algauw een miljard.) Maar over de farmaceutische producten mag geen reclame worden gemaakt.

Overigens zijn zogenaamde chemische middelen in feite natuurlijke middelen die door bewerkingsprocessen altijd dezelfde dosis werkende stoffen bezitten en gereinigd zijn van gevaarlijke componenten. Dit kan beslist niet worden gezegd van al die mooie kruiden en prachtige planten in de natuur. (Alles in de natuur bestaat uit chemische componenten. Scheikunde is van oorsprong de kunst om deze componenten van elkaar te scheiden. Vandaar de naam.)

Kwakzalvers, zoals dr. Vogel (die zoals bekend zijn "doctorstitel" via een Amerikaans postorderbedrijf heeft verkregen) en VSM (die ook nog aan de grootste bewezen oplichterij ter wereld, de homeopathie, flink verdient), besteden echter juist kapitalen aan reclame en geen cent aan onderzoek.
Daarnaast zijn er "kruidendokters" die op zijn hoogst hun kennis hebben gehaald uit achterlijke, vaak middeleeuwse kruidenboeken.
Het ergste is wellicht de klassieke Chinese "geneeskunde", waarin niet wordt teruggedeinsd voor het stoppen van zeer giftige, maar natuurlijk natuurlijke middelen evenals zaken als gedroogde berenlever, neushoornhoorn en tijgertong in hun kruiden-poeders, -pillen en -drankjes. (Ook acupunctuur, alhoewel millennia oud, is bewezen flauwekul, zoals eeuwen lang aderlaten en pisdrinken goed zou zijn voor alle kwalen.)

Het is daarom juist dat eindelijk opgetreden wordt tegen kwakzalverij. Maar het verbod dat nu schijnt te worden voorbereid door de EU, gaat voor mij nog lang niet ver genoeg.

Actueel

VSH is op de markt gekomen met peperduur natuurlijk afslankzout, dat tot het miljoenste is verdund.
Gekker moet het niet worden. Je moet wel echt een heel grote oplichter zijn om terend op de portemonnee van wanhopige dikke mensen zouttabletten (waarin bovendien nog geen molecuul zout zit) als natuurlijk homeopathisch geneesmiddel te durven verkopen.
Dergelijk bedrog is nog steeds toegestaan.

Aanleiding: http://tinyurl.com/68ljqqw

1 deelnemer doet mee:

Er zijn 19 reacties

reageer ook op deze bijdrage:

Reacties overzicht (19)

Sorteren
edwin n
Dit is wel een behoorlijk zwart wit verhaal.
Zou je ook grotendeels andersom kunnen omschrijven wanneer je de Farmaceutische geneesmiddelen omruild in het verhaal met de natuurlijke geneesmiddelen.

Op donderdag, 28 april 2011 16:13 schreef edwin n het volgende:Dit is wel een behoorlijk zwart wit verhaal.
Zou je ook grotendeels andersom kunnen omschrijven wanneer je de Farmaceutische geneesmiddelen omruild in het verhaal met de natuurlijke geneeesmiddelen.

IK zou zeggen, probeer het eens.
edwin n
M'n vader had last van hoge bloeddruk.
Dat had hij al vaker gehad, maar na een tijdje mocht hij weer zonder pillen want de hoge bloeddruk was helemaal verdwenen.
Maar na een drukke week had hij het weer terug en moest toen weer pillen.
Volgens mij had hij na een poosje wel weer zonder gekund, maar dat mocht niet.

Van die pillen voor hoge bloeddruk kreeg hij later jicht.
Daar kreeg hij ook weer pillen voor en daarvan kreeg hij het ook weer aan de nieren.
Daarna weer last van gal of iets dergelijks.
Door al die problemen zagen ze zijn vernauwde bloed vaten over het hoofd.
Zo ging het ook met z'n broer, beide zijn ze er niet meer.

Chinese geneeskunde wordt in Europese ziekenhuizen aardig geweerd.
Behalve in Duitse ziekenhuizen daar werken ze al jaren samen.

Autisme en psychose wordt in primitieve stammen in handomdraai verholpen.
In plaats van dat die mensen buiten de maatschappij worden gezet zoals dat hier in het intelligente westen gaat, zijn het daar later weer de mensen die anderen weer helpen.
De westerse wetenschap geeft nu wel aandacht aan deze primitieve genees wijze maar het zal nog wel een eeuwigheid duren voor dan men er hier mee geholpen wordt.

Kruiden en dergelijke heb ik weinig kennis van maar daar zijn positieve verhalen genoeg van, maar ik heb nog nooit van bijwerkingen gehoord.
Maar wellicht zijn er nog meer deelnemers die daar wel meer van weten.
@allen, binnenkort reacties van Europarlementariërs op de nieuwe richtlijn.
edwin n

Op vrijdag, 29 april 2011 09:31 schreef stefanp85 het volgende:@allen, binnenkort reacties van Europarlementariërs op de nieuwe richtlijn.



Dat zijn de zelfde mensen die stevia suiker tegen houden.
Alleen al als dat niet meer tegen gehouden wordt er al een heel groot deel van de zorg overbodig.
edwin n
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/
Edwin,

Dat verhaal van jouw vader, wat moet ik daarmee? Het zegt helemaal niks.
Waarom ontwijk je mijn vraag om jouw allereerste reactie eens om te draaien?

Waarom kom je met een gefantaseerd antwoord over Duitse ziekenhuizen zonder te beargumenteren waarom de algemeen als onzinnig, ja zelfs gevaarlijk beschouwde klassieke Chinese geneeskunde wel werkzaam zou zijn?

Waar haal jij de vreemde veronderstelling vandaan dat autisme en psychose in primitieve stammen in handomdraai zouden zijn verholpen?

Waarom hecht jij waarde aan positieve verhalen van "kruidendokters" en niet aan de dubbelblind onderzoek?

Wat is zo bijzonder aan steviasuiker oftewel ordinaire vanillesuiker?

Waarom verwijs jij naar een commerciële kwakzalverswebstek?
edwin n

Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende:Edwin, Dat verhaal van jouw vader, wat moet ik daarmee? Het zegt helemaal niks. Waarom ontwijk je mijn vraag om jouw allereerste reactie eens om te draaien?


Je had het over giftige stoffen. Dit is het omgekeerde.

Kennis van Farmaceutische geneesmiddelen staat nog in de kinderschoenen tegenover de kennis van natuurgeneesmiddelen.Dat kun je ook omdraaien.

Beide hebben goede en slechte kanten, je kunt dat niet alleen maar zwart wit zien.


Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende: Waarom kom je met een gefantaseerd antwoord over Duitse ziekenhuizen zonder te beargumenteren waarom de algemeen als onzinnig, ja zelfs gevaarlijk beschouwde klassieke Chinese geneeskunde wel werkzaam zou zijn?


Is geen fantasie het is gewoon een feit dat men er in Duitse ziekenhuizen wel voor open staat en daar al jaren goede ervaring mee heeft na vele jaren samenwerking.

Onze loon werker was na een ongeluk zwaar invalide verklaard kon niets meer tillen.
Is al 30 jaar geleden.
Accepteerde het niet en ging zelf opzoek naar alternatieve arts.
Een sterker werkpaard is in de hele omgeving hier niet te vinden.

Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende: Waar haal jij de vreemde veronderstelling vandaan dat autisme en psychose in primitieve stammen in handomdraai zouden zijn verholpen?


Uit een documentaire die 2 jaar geleden op tv was waarin een Amerikaans gezin met autistisch kind naar Mongolië afreisde.
Amerikaanse wetenschappers verdiepen zich daar nu wel in, maar.......

Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende: Waarom hecht jij waarde aan positieve verhalen van "kruidendokters" en niet aan de dubbelblind onderzoek?


Persoonlijk heb ik weinig met kruidendokters en heb daar helemaal geen ervaring mee.
Maar vele hebben dat wel, daar is al duizende jaren mee gewerkt.

Dubbelblind onderzoek weet ik niet waar je naar verwijst?
Mits je bedoeld dat mensen dubbelblind zijn voor dingen die ze niet geleerd hebben en dan ook niet meer willen leren.

Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende: Wat is zo bijzonder aan steviasuiker.


Daar is op internet genoeg over te vinden, Poldertramp heeft hier ooit naar die site verwezen.
www.truthaboutabs.com/artificial-sweeteners-natural-stevia.html

Het suiker gebruik wat we nu hebben in Europa daar vullen we al een groot gedeelte van de ziekenhuizen mee op.

Op zondag, 1 mei 2011 01:16 schreef Paul Groot het volgende: Waarom verwijs jij naar een commerciële kwakzalverswebstek?


Dat heb ik gedaan voor de liefhebbers.



wat een degenereerden opmerking over natuurgeneeskundige weet jij hoeveel en hoelang ze moeten studeren voordat zij zich natuurgeneeskundige mogen noemen hoeveel stage uren er in zitten dit is vergelijkbaar met de door jouw zo bejubelde doktoren.

Op woensdag, 4 mei 2011 17:58 schreef misterej het volgende:wat een degenereerden opmerking over natuurgeneeskundige weet jij hoeveel en hoelang ze moeten studeren voordat zij zich natuurgeneeskundige mogen noemen hoeveel stage uren er in zitten dit is vergelijkbaar met de door jouw zo bejubelde doktoren.

Om je jezelf arts te mogen noemen moet je minimaal zes jaar een echte zware universitaire studie volgen plus een flink aantal jaren specialisatie. Om je titel te behouden, moet je regelmatig vervolgopleidingen volgen.

Natuurgeneeskundige mag je jezelf noemen met drie jaar lagere school. Natuurlijk zijn er oplichters die brood hebben gezien in het opzetten van een kwakopleidingen.

Overigens mag je jezelf zelfs niet met een echte opleiding plantkunde in Wageningen arts noemen.
[...] Kennis van Farmaceutische geneesmiddelen staat nog in de kinderschoenen tegenover de kennis van natuurgeneesmiddelen. Dat kun je ook omdraaien. [...]

Wat een onzin. De meeste natuurgenezers die echt te midden van de natuur leefden, waren medicijnmannen (toverdokters), die met willekeurige kruiden meer ziek maakten dan beter.

Geloof nu echt dat de medische kennis , de enige wetenschap is die achterlijk is?

Ik zal het nog eenmaal uitleggen.
Heel veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen, die meestal chemisch kunnen worden gescheiden, zodat de andere stoffen uit die planten niet nare effecten kunnen hebben. Deze stoffen worden na ontleding vaak op chemische wijze bereid, zodat de dosis constant kan worden gehouden. Dat laatste is bij planten vaak heel wisselend.
Bijna alles wat de natuur ons biedt, is op deze wijze veilig en beheersbaar gemaakt.

Als pijnstiller werd vroeger onder andere het natuurlijke middel opium gebruikt of de bast van de kinaboom gebruikt. De laatste moest je met kilo's eten wilde het een beetje tegen koorts en pijn helpen. Ik denk dat je nu liever naar de chemische aspirine of paracetamol grijpt.

[....] Beide hebben goede en slechte kanten, je kunt dat niet alleen maar zwart wit zien. [...]

Daar kan ik het mee eens zijn, ware het niet dat het onmogelijk is om de kaf van het koren te scheiden bij die enorme aantal kruidenvrouwtjes en zichzelf benoemde natuurgenezers. Bijvoorbeeld, vrijwel alle zogenaamde Chinese kruidenmiddelen bevatten chemicaliën die bewust zijn toegevoegd. Regelmatig wordt gewaarschuwd voor de giftigheid van Chinese "geneesproducten". Heel veel is inmiddels verboden, maar ze blijven maar komen. Het gif is onuitroeibaar.

Voorts valt het mij op dat bepaalde mensen de echte geneeskunde afwijzen ten faveure van alternatieve of zogenaamde complementaire geneeskunde. Maar bij een gebroken been gaan ze toch liever na een echt ziekenhuis. Hoe gelovig ook, bij echt ernstige ziekten, zoals kanker of longontsteking gaan de wijsneuzen toch meestal ook naar een echte dokter. Wat overblijft zijn kwaaltjes als griep en tijdelijke huidproblemen, die zonder behandeling ook wel overgaan. Rugklachten is ook zo'n gewild probleem voor kwakzalvers. Papje van kruiden erop of zo'n Chinees houtpulverstaafje (de bovenkant dient daarbij te smeulen) en hup de klus is geklaard.

[...] Is geen fantasie het is gewoon een feit dat men er in Duitse ziekenhuizen wel voor open staat en daar al jaren goede ervaring mee heeft na vele jaren samenwerking. [...]

Er zijn inderdaad in Duitsland privéklinieken die openstaan voor (Chinese) kwakzalverij. Net zoals de meeste Nederlandse apothekers middelen van VSM en dr Vogel tentoonstellen. De winstmarge is uiterst hoog en je loopt geen risico met middelen die wel getest zijn op veiligheid en gegarandeerd geen bijwerkingen hebben, maar helaas ook geen genezende werking. Dat doen immers druppeltjes van puur water, tot tabletje stampte brandnetel en prikjes met dunne naalden in de huid als ze gesteriliseerd zijn, niet.

[mijn vraag: Waar haal jij de vreemde veronderstelling vandaan dat autisme en psychose in primitieve stammen in handomdraai zouden zijn verholpen?]
[...] (antwoord) Uit een documentaire die 2 jaar geleden op tv was waarin een Amerikaans gezin met autistisch kind naar Mongolië afreisde. [...]

Toevallig is in de afgelopen tijd wat onderzoekresultaten over autisme bekend geworden.
Eén Amerikaans gezin. Kijk dat is het probleem van kwakgelovers, één voorbeeld is al genoeg als bewijs. Zelden wordt door hen gezocht of het verhaal juist is en of er ook andere mogelijkheden zijn. Zie het volgende citaat als bewijs:

[...] Persoonlijk heb ik weinig met kruidendokters en heb daar helemaal geen ervaring mee.
Maar vele hebben dat wel, daar is al duizende jaren mee gewerkt. [...]

[...] Dubbelblind onderzoek weet ik niet waar je naar verwijst? Mits je bedoeld dat mensen dubbelblind zijn voor dingen die ze niet geleerd hebben en dan ook niet meer willen leren. [...]

Elkeen met een beetje opleiding weet wat dubbelblind gerandomiseerd onderzoek is. Het is de basis van medisch onderzoek. En jij durft een petitie tegen een verstandig medisch initiatief van de EU te voeren!

[...] Daarover steviasuiker oftewel stevioside p.g.) is op internet genoeg te vinden.
Het suiker gebruik wat we nu hebben in Europa daar vullen we al een groot gedeelte van de ziekenhuizen mee op. [...]

Het gebruik van zoetstof steviasuiker in voedingsmiddelen is sinds kort door de EU toegestaan. Stevioside wordt zoals alle suikers gewonnen uit een plant, de Steva die voorkomt op de hoogvlakte van Brazilië en Paraguay.
(Tot nog toe was het meest-gebruikte caloriearme zoetmiddel Aspartaam. Deze stof wordt onder andere biologisch geproduceerd door middel van een enzym dat verkregen wordt uit een bacterie, de Bacillus thermoproteolyticus.)

Wat is het probleem?
edwin n

Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende: Geloof nu echt dat de medische kennis , de enige wetenschap is die achterlijk is? Ik zal het nog eenmaal uitleggen. Heel veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen, die meestal chemisch kunnen worden gescheiden, zodat de andere stoffen........


Mooie uitleg, maar zoals ik al vanaf het begin zei´´je moet het beide niet zwart wit zien´´.
Het gaat er dus ook niet om dat de medische kennis beter of slechter is.

Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende: Daar kan ik het mee eens zijn, ware het niet dat het onmogelijk is om de kaf van het koren te scheiden bij die enorme aantal kruidenvrouwtjes en zichzelf benoemde natuurgenezers.


Er zijn de laatste jaren ook een aantal ´´medische doktors´´ in het nieuws geweest, waarbij bleek dat daar ook het koren van het kaft gescheiden moest worden.

Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende: Er zijn inderdaad in Duitsland privéklinieken die openstaan voor (Chinese) kwakzalverij.


Dus toch!!

Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende: Toevallig is in de afgelopen tijd wat onderzoekresultaten over autisme bekend geworden. Eén Amerikaans gezin. Kijk dat is het probleem van kwakgelovers, één voorbeeld is al genoeg als bewijs.


Knap dat er in de onderzoeksresultaten ook wat bekend is geworden.
Naast het ene Amerikaanse kind wat men in die documentaire liet zien, is er in dit soort stammen al duizenden jaren bekend dat men daar allemaal met veel succes en snel geholpen wordt.
Niet alleen in Mongolië, maar ook in andere delen van de wereld waar men nog zo primitief leeft.

Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende: Het gebruik van zoetstof stevia suiker in voedingsmiddelen is sinds kort door de EU toegestaan. Stevioside wordt zoals alle suikers gewonnen uit een plant, de Steva die voorkomt op de hoogvlakte van Brazilië en Paraguay. (Tot nog toe was het meestgebruikte caloriearme zoetmiddel As partaam. Deze stof wordt onder andere biologisch geproduceerd door middel van een enzym dat verkregen wordt uit een bacterie, de Bacillus thermo proteolyticus.) Wat is het probleem?


Dan heb ik dat gemist, dan zijn er verder ook geen problemen, behalve het feit dat de toelating van zo'n zoetstof waar je vele ziektes mee had kunnen besparen veel te lang geduurd heeft.


Op vrijdag, 6 mei 2011 00:09 schreef Paul Groot het volgende:Elkeen met een beetje opleiding weet wat dubbelblind gerandomiseerd onderzoek is. Het is de basis van medisch onderzoek. En jij durft een petitie tegen een verstandig medisch initiatief van de EU te voeren!


Sorry, ik wist niet dat de EU regels ook al zo ver gingen dat je zonder opleiding niet over dit onderwerp mocht mee discuseren.
Echter vind ik de naam ´´dubbelblind´´ wel goed gekozen voor dit soort onderzoeken.
wat hebben mensen jouw aangedaan dat je zo negatief bent of verdien jezelf je geld met verkoop van medicijnen want als we zoeken vinden we ook artsen??? die niet te vertrouwen zijn en alleen maar geld willen verdienen en zich niets aan trekken van mensen, ik heb het over goed voor bereidde en gecontroleerde opleidingen volgens regels,als deze erkent worden kan niemand zich zo maar natuurgeneeskundige meer noemen en heb je nooit zelf natuurmiddelen gebruikt om beter te worden lijkt me sterk want je kan er niet omheen alleen omdat er een grote groep is die er weinig of niets aan kan verdienen moet het gestopt worden dictatoriale beslissing ten top want er zijn minder bijwerkingen van natuur middelen dan van die chemische troep zonder dat ik vergeet dat deze middelen ook goede effecten hebben het principe van natuurgeneeskunde is het gelijke geneest het gelijke dat wordt door artsen als belachelijk betiteld maar dan geef ik dit mee hoe werkt een griep injectie ????
dus ook zij gebruiken het natuurgeneeskundige principe maar dat ontkennen ze in alle toon aarde dat is hypocriet wel het principe gebruiken maar verder ontkennen dat het een aanvulling kan zijn bij het genezen van ziekte
Willeke
Je moet altijd je hersens blijven gebruiken als je wat voor middelen dan ook neemt, plantaardige of chemische, voor kwakzalverij teken ik niet, maar wel voor geteste en veel gebruikte artikelen die mensen al sinds mensenheugenis gebruiken.
Natuurgeneeskunde daar ga ik voor.
Alles wat we nodig hebben groeit en bloeit in de buurt, dus OGEN en OREN open houden!
Willeke

Op donderdag, 5 mei 2011 23:01 schreef Paul Groot het volgende:

Op woensdag, 4 mei 2011 17:58 schreef misterej het volgende:wat een degenereerden opmerking over natuurgeneeskundige weet jij hoeveel en hoelang ze moeten studeren voordat zij zich natuurgeneeskundige mogen noemen hoeveel stage uren er in zitten dit is vergelijkbaar met de door jouw zo bejubelde doktoren.

Om je jezelf arts te mogen noemen moet je minimaal zes jaar een echte zware universitaire studie volgen plus een flink aantal jaren specialisatie. Om je titel te behouden, moet je regelmatig vervolgopleidingen volgen.

Natuurgeneeskundige mag je jezelf noemen met drie jaar lagere school. Natuurlijk zijn er oplichters die brood hebben gezien in het opzetten van een kwakopleidingen.

Overigens mag je jezelf zelfs niet met een echte opleiding plantkunde in Wageningen arts noemen.

Ik hoor wel Paul dat je er niet veel van weet!
Maar jij bent vrij om te steunen en te helpen wie jij wil.
De farmaceutische industrie daar ga ik geen boekje over open doen, wat dan zit ik 1 maand te schrijven, en dat voor mensen die dit niet begrijpen, wordt het een moeilijke zaak.
Kwakopleidingen, is jouw waarheid, gelukkig niet die van heel velen!
Oordelen over zaken zoals zoiets belangrijks als gezondheid, foei.

Op zondag, 8 mei 2011 15:27 schreef Willeke het volgende:[quote=23240][quote=23227]wat een degenereerden opmerking over natuurgeneeskundige weet jij hoeveel en hoelang ze moeten studeren voordat zij zich natuurgeneeskundige mogen noemen hoeveel stage uren er in zitten dit is vergelijkbaar met de door jouw zo bejubelde doktoren.

Om je jezelf arts te mogen noemen moet je minimaal zes jaar een echte zware universitaire studie volgen plus een flink aantal jaren specialisatie. Om je titel te behouden, moet je regelmatig vervolgopleidingen volgen.

Natuurgeneeskundige mag je jezelf noemen met drie jaar lagere school. Natuurlijk zijn er oplichters die brood hebben gezien in het opzetten van een kwakopleidingen.

Overigens mag je jezelf zelfs niet met een echte opleiding plantkunde in Wageningen arts noemen.

Ik hoor wel Paul dat je er niet veel van weet!
Maar jij bent vrij om te steunen en te helpen wie jij wil.
De farmaceutische industrie daar ga ik geen boekje over open doen, wat dan zit ik 1 maand te schrijven, en dat voor mensen die dit niet begrijpen, wordt het een moeilijke zaak.
Kwakopleidingen, is jouw waarheid, gelukkig niet die van heel velen!
Oordelen over zaken zoals zoiets belangrijks als gezondheid, foei.

[...] Ik hoor wel Paul dat je er niet veel van weet! [...]

Willeke, je suggereert dat jij (en jouw medestanders?) veel beter geïnformeerd bent dan ik. Kijk, als we zo beginnen, dan stopt natuurlijk de discussie.
edwin n

Op woensdag, 11 mei 2011 16:03 schreef Paul Groot het volgende: Om je jezelf arts te mogen noemen moet je minimaal zes jaar een echte zware universitaire studie volgen plus een flink aantal jaren specialisatie. Om je titel te behouden, moet je regelmatig vervolgopleidingen volgen. Natuurgeneeskundige mag je jezelf noemen met drie jaar lagere school. Natuurlijk zijn er oplichters die brood hebben gezien in het opzetten van een kwakopleidingen. Overigens mag je jezelf zelfs niet met een echte opleiding plantkunde in Wageningen arts noemen

www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M65&l=NL

http://video.google.de/videoplay?docid=465212943157935061&hl=nl#
Willeke

Op zondag, 8 mei 2011 15:20 schreef Willeke het volgende:Je moet altijd je hersens blijven gebruiken als je wat voor middelen dan ook neemt, plantaardige of chemische, voor kwakzalverij teken ik niet, maar wel voor geteste en veel gebruikte artikelen die mensen al sinds mensenheugenis gebruiken.
Natuurgeneeskunde daar ga ik voor.
Alles wat we nodig hebben groeit en bloeit in de buurt, dus OGEN en OREN open houden!

Natuurgeneeskunst daar ga ik voor.
Dat is wat we nodig hebben, moeder natuur in samenhang met de kosmos biedt ons alles wat we nodig hebben als we er maar voor open staan.
edwin n

Op maandag, 6 februari 2012 11:33 schreef Willeke het volgende:

Op zondag, 8 mei 2011 15:20 schreef Willeke het volgende:Je moet altijd je hersens blijven gebruiken als je wat voor middelen dan ook neemt, plantaardige of chemische, voor kwakzalverij teken ik niet, maar wel voor geteste en veel gebruikte artikelen die mensen al sinds mensenheugenis gebruiken. Natuurgeneeskunde daar ga ik voor. Alles wat we nodig hebben groeit en bloeit in de buurt, dus OGEN en OREN open houden!

Natuurgeneeskunst daar ga ik voor. Dat is wat we nodig hebben, moeder natuur in samenhang met de kosmos biedt ons alles wat we nodig hebben als we er maar voor open staan.


www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M24&ss=P125&l=NL
www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M24&ss=P1449&l=NL
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.