Help mee Het Koningshuis ruimte te geven voor hun hoofdtaken

Door HansNed
Er zijn nu 30 reacties | 26 april 2010 11:42

Op dit moment moet het koningshuis veel te veel tijd spenderen aan allerlei representatieve taken. Zonde van hun tijd. Leidt bovendien tot allerlei ongezonde belangstelling voor hun als persoon.
Dit kan beter. Onder de MP zou een orgaan voor Representatieve Taken moeten worden opgericht waar burgers, organisaties en de overheid zelf hun verzoeken voor het vervullen van een represenaieve taak kunnen indienen. Deze kan dan door hiervoor GEKOZEN mensen worden verzorgd. De verzoekers zouden hier dan uit moeten kunnen kiezen, duidelijk is dat je voor een staatsbanket een andere vertegenwoordiger kiest als voor het openenen van een school of bedrijf.

Het koninghuis is hier dan verlost en kan zich op de hoofdtaken van het familiebedrijf richten, onder geheimhouding councelen van politike vertegenwoordigers vooraanstaande functionarissen van het bedrijfsleven. Alsmede op basis van hieruit ontvangen informatie bewaken van de beleggingen en het verder uitbouwen van (internationale) projectontwikkeling.

1 deelnemer doet mee:

Er zijn 30 reacties

reageer ook op deze bijdrage:

Reacties overzicht (30)

Sorteren
@HansNed, wat zouden de hoofdtaken van Het Koninklijk Huis dan precies moeten zijn?
HansNed
Natuurlijk de familie-onderneming(en) zo veel mogelijk laten bloeien. Dus verwerven van informatie en op basis daarvan ondernemen, c.q. participeren in de vorm van beleggingstransacties en actief zijn op het terrein van (internationale)projectontwikkeling.

Het verwerven van informatie verloopt via reguliere councelingsgesprekken met politici en middels vertrouwelijke gesprekken met captains of industrie. Allemaal gedekt door het geheim van ..... (naam van het paleis).


Laten we eerlijk zijn, toen ze hier in het begin van de 19e eeuw kwamen had je nog geen spaarrekeningen maar ze gingen in zaken en geen zinnig mens kan van ze verlangen dat ze daar nu ineens mee stoppen en hun familievermogen op een spaarrekening zetten. Ondernemen hoort gewoon bij ze. Prachtig hoe ze bijna 200 jaar een volk wisten te overtuigen hun jaarljks grote sommen te schenken. Gewoon knap, daar heeft elk zinnig mens bewondering voor. Nu dit op zijn einde begint te raken zullen ze gewoon weer in zaken moeten gaan.

Op dinsdag, 27 april 2010 10:48 schreef stefanp85 het volgende:@HansNed, wat zouden de hoofdtaken van Het Koninklijk Huis dan precies moeten zijn?

spock

Op dinsdag, 27 april 2010 10:48 schreef stefanp85 het volgende:@HansNed, wat zouden de hoofdtaken van Het Koninklijk Huis dan precies moeten zijn?

EEN hoofdtaak: zichzelf opheffen zodra trix met pensioen gaat. mooie besparing. dan belasting laten betalen en GEEN staatssteun meer geven. alles maar dan ook alles zelf laten betalen. groet, spock.
Beste Spock ik ben het helemaal met je eens.
De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen.

Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie.
MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant.
Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen.
Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken
naar een familie die je zelf sponserd.

Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie.
Hij kreeg dus duidelijk te veel.
Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie.
Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond
in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen.
Ze krijgen veel te veel.
En........geld is macht.
Maar ze hebben al zoveel macht.
Griezelig.
HansNed
Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?
spock

Op vrijdag, 30 april 2010 16:21 schreef HansNed het volgende:Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?

een stapJE. moeten stappen worden met 7 mijls-laarzen. dan zijn "ze" ZO over de grens. groet, spock
edwin n

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.



Men is wel vergeten dat Bernhard destijds voor een omzet gezorgd heeft die jaarlijks nu nog voor miljarden opbrengt, als het zo doorgaat met alles tengrabbel gooien houden we daar niets van over maar dat heeft niets met het koningshuis te maken.
Ook nu nog haald het koningshuis grote orders binnen, en dat lukt geen enkele politiecus ook geen minster president.
De kosten van het koningshuis is een appel en een ei tenopzichte van de inkomsten, nog niet gehad over de rol die het konings huis kan hebben bij gevaarlijke conflikten.
Maarja zo lang het allemaal goed gaat maken we daar geen zorgen over, de oorlog is alweer zolang geleden.
edwin n

Op vrijdag, 30 april 2010 16:21 schreef HansNed het volgende:Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?



Dat is misschien wel de minst belangrijke taak van het koningshuis, maar als ze daar toch tijd voor over hebben waarom niet.
Een beetje traditie hoog houden is ook belangrijk, we gooien al genoeg weg van dat soort dingen.
edwin n

Op vrijdag, 30 april 2010 16:31 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:21 schreef HansNed het volgende:Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?

een stapJE. moeten stappen worden met 7 mijls-laarzen. dan zijn "ze" ZO over de grens. groet, spock



Daar zouden ze graag hebben dat ze daar heen kwamen, als je Duitsland bedoeld.

Op vrijdag, 30 april 2010 16:32 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.



Men is wel vergeten dat Bernhard destijds voor een omzet gezorgd heeft die jaarlijks nu nog voor miljarden opbrengt, als het zo doorgaat met alles tengrabbel gooien houden we daar niets van over maar dat heeft niets met het koningshuis te maken. Ook nu nog haald het koningshuis grote orders binnen, en dat lukt geen enkele politiecus ook geen minster president. De kosten van het koningshuis is een appel en een ei tenopzichte van de inkomsten, nog niet gehad over de rol die het konings huis kan hebben bij gevaarlijke conflikten. Maarja zo lang het allemaal goed gaat maken we daar geen zorgen over, de oorlog is alweer zolang geleden.



In de tijd van paard en wagen haalde de koning wel orders binnen, vooral om zichzelf te verijken. Maar we leven inmiddels in 2010. En gaan zelf op zakenreis hebben internet en een goed zittend pak. Het is wel zeer neerbuigend om nu nog te zeggen dat we afhankelijk zijn van het koningshuis. Als je het niet met me eens bent wil ik namen van bedrijven horen .
En:
Wil je zeggen dat we in de oorlog iets aan het koningshuis gehad hebben ? Drie dagen na de inval van de Duitsers was Wilhelmina op de vlucht. De Facto en de Jure was weg en de Duitsers konden hun gang gaan. Seiz Inquart kon meteen beginnen. Dat heeft duizenden Joden ( omdat er zo snel gelegenheid toe was ) de dood gekost. In andere landen zijn de koningen niet gevlucht en dat heeft veel Joden gespaard, omdat de Duitsers nog tegen een muur van regering op liepen. Nederland was na drie dagen al vogelvrij ( lees het boek "Om erger te voorkomen " van historica Nanda van der Zee )
spock

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.



ja antoinette, ik weet het. ik woon momenteel zelf in middelburg. er moet zwaar bezuinigd worden, het rijk geeft minder aan de provincie. maar deze paar uurtjes kosten WEL bijna 1 miljoen euro. en de bevolking staat gediciplineerd te juichen. de kids gedwongen liedjes zingend--oude ambachten werden uitgevoerd waar bijna niemand van dat gezelschap naar keek. allemaal zo oubollig--zo geitensokkenachtig, om van over je nek te gaan. maxima? als ik een buitenlandse trouw, moet ze 5 jr wachten voor ze een nl paspoort kan krijgen. max komt net de grens over--krijgt meteen een nl paspoort in haar grijpgrage handjes gedrukt EN is ook meteen princes omdat ze met kleintje pils ging trouwen! kind van een foute pa; ok, kan ze niets aan doen, maar wat als pa een NSB-er was geweest? EN maar juichen he. het kon niet op. de hele binnenstad afgesloten--een agent achter elke booom. nou ja, dit is voor mij toch de laatste keer dat ik het hier beleef, eind dit jaar ga ik voorgoed weg uit dit groen groen knollenland waar een zeeuwse kruidenier de boel naar de kl*ten helpt. zoals ik al zei: na trix opheffen--ze barsten van het geld en kunnen alleen al van de rente van hun bezit riant leven. groet, spock. PS: ik ben dus NIET wezen kijken, zag e.e.a op de tv.
spock

Op vrijdag, 30 april 2010 16:38 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:31 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:21 schreef HansNed het volgende:Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?

een stapJE. moeten stappen worden met 7 mijls-laarzen. dan zijn "ze" ZO over de grens. groet, spock

Daar zouden ze graag hebben dat ze daar heen kwamen, als je Duitsland bedoeld.



welke kant op? maakt niet uit, hoe verder weg--hoe beter.

Op vrijdag, 30 april 2010 16:36 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:21 schreef HansNed het volgende:Maar wat vonden jullie van mijn idee te beginnen met de ceremoniële taken te stoppen? Is toch al een hele stap in de goede richting?

Dat is misschien wel de minst belangrijke taak van het koningshuis, maar als ze daar toch tijd voor over hebben waarom niet. Een beetje traditie hoog houden is ook belangrijk, we gooien al genoeg weg van dat soort dingen.




Wat is de traditie ?
Een familie onderhouden, die op 30 april uit hun paleizen komen ?
Schrijf niet dat ze het volk binden,
want er zijn meer mensen die ze liever zien gaan dan komen.
Alleen die zijn bang voor hun baan want..................de koninging benoemt nog steeds.

Vreemd toch ?
Niet gekozen en toch de macht in handen hebben om mensen op hoge functies te benoemen.

Heeft immers weinig met democratie te maken ?
.

spock

Op vrijdag, 30 april 2010 16:47 schreef Antoinettte het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:32 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.

Men is wel vergeten dat Bernhard destijds voor een omzet gezorgd heeft die jaarlijks nu nog voor miljarden opbrengt, als het zo doorgaat met alles tengrabbel gooien houden we daar niets van over maar dat heeft niets met het koningshuis te maken. Ook nu nog haald het koningshuis grote orders binnen, en dat lukt geen enkele politiecus ook geen minster president. De kosten van het koningshuis is een appel en een ei tenopzichte van de inkomsten, nog niet gehad over de rol die het konings huis kan hebben bij gevaarlijke conflikten. Maarja zo lang het allemaal goed gaat maken we daar geen zorgen over, de oorlog is alweer zolang geleden.

In de tijd van paard en wagen haalde de koning wel orders binnen, vooral om zichzelf te verijken. Maar we leven inmiddels in 2010. En gaan zelf op zakenreis hebben internet en een goed zittend pak. Het is wel zeer neerbuigend om nu nog te zeggen dat we afhankelijk zijn van het koningshuis. Als je het niet met me eens bent wil ik namen van bedrijven horen . En: Wil je zeggen dat we in de oorlog iets aan het koningshuis gehad hebben ? Drie dagen na de inval van de Duitsers was Wilhelmina op de vlucht. De Facto en de Jure was weg en de Duitsers konden hun gang gaan. Seiz Inquart kon meteen beginnen. Dat heeft duizenden Joden ( omdat er zo snel gelegenheid toe was ) de dood gekost. In andere landen zijn de koningen niet gevlucht en dat heeft veel Joden gespaard, omdat de Duitsers nog tegen een muur van regering op liepen. Nederland was na drie dagen al vogelvrij ( lees het boek "Om erger te voorkomen " van historica Nanda van der Zee )



radio oranje riep de nederlanders WEL op om vooral te luisteren naar hun uitzendingen, waar de doodstraf op stond.....NA de oorlog wilde wilhelmina de kosten van de wederopbouw weghalen uit toen nog oost indie....ging gelukkig niet door, maar de poging daartoe heeft WEL duizeden jonge levens gekost die nu in de erevelden rusten.....
HansNed
"Men is wel vergeten dat Bernhard destijds voor een omzet gezorgd heeft die jaarlijks nu nog voor miljarden opbrengt, als het zo doorgaat met alles tengrabbel gooien houden we daar niets van over maar dat heeft niets met het koningshuis te maken.
Ook nu nog haald het koningshuis grote orders binnen, en dat lukt geen enkele politiecus ook geen minster president."

Ik vraag me af of dit geen sprookjes zijn die door ze steeds te herhalen waar lijken te zijn.
Welk bedrijf maakt nu nog steeds miljarden omzet door activiteiten van Bernard? En wie van het koningshuis heeft dan onlangs van die vette orders afgesloten? Voor welk bedrijf en voor welke produkten dan?
Moeten we niet eens met die sprookjes ophouden?
Natuurlijk gaan sommige deuren wat gemakkelijker met ze open, maar misschien wel van de mensen waarvan je het liever niet hebt.

Ik zou beginnen met het stoppen van al die representatieve taken, hebben ze zelf ook vast liever. Scheelt weer een hoop proceskosten en gedoe met die fotografen en journalisten, de vrijgekomen tijd kunnen ze dan aan nieuwe activiteiten besteden. Wellicht in een ander land.
Boerderijtje in Argentinië misschien?
edwin n
Fokker daf phillips shell en nog vele meer Ik ken ze niet allemaal, maar er is vorig jaar nog onderzoek naar gedaan en nu nog worden er vele contracten voor export bij gekregen.
Als Nederland denkt die te kunnen missen gooi ze dan vooral ten grabbel, zitten wij er in het buitenland ook weer goed mee.

Op vrijdag, 30 april 2010 16:48 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.

ja antoinette, ik weet het. ik woon momenteel zelf in middelburg. er moet zwaar bezuinigd worden, het rijk geeft minder aan de provincie. maar deze paar uurtjes kosten WEL bijna 1 miljoen euro. en de bevolking staat gediciplineerd te juichen. de kids gedwongen liedjes zingend--oude ambachten werden uitgevoerd waar bijna niemand van dat gezelschap naar keek. allemaal zo oubollig--zo geitensokkenachtig, om van over je nek te gaan. maxima? als ik een buitenlandse trouw, moet ze 5 jr wachten voor ze een nl paspoort kan krijgen. max komt net de grens over--krijgt meteen een nl paspoort in haar grijpgrage handjes gedrukt EN is ook meteen princes omdat ze met kleintje pils ging trouwen! kind van een foute pa; ok, kan ze niets aan doen, maar wat als pa een NSB-er was geweest? EN maar juichen he. het kon niet op. de hele binnenstad afgesloten--een agent achter elke booom. nou ja, dit is voor mij toch de laatste keer dat ik het hier beleef, eind dit jaar ga ik voorgoed weg uit dit groen groen knollenland waar een zeeuwse kruidenier de boel naar de kl*ten helpt. zoals ik al zei: na trix opheffen--ze barsten van het geld en kunnen alleen al van de rente van hun bezit riant leven. groet, spock. PS: ik ben dus NIET wezen kijken, zag e.e.a op de tv.



Een van de overduidelijke argumenten dat de koningin wel degelijk veel macht heeft is,
is het feit dat Maxima binnen zeer korte tijd ingeburgerd was.

Op vrijdag, 30 april 2010 16:55 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:47 schreef Antoinettte het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:32 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:10 schreef Antoinettte het volgende:Beste Spock ik ben het helemaal met je eens. De hoofd taak van deze familie zou inderdaad moeten zijn: zichzelf opheffen. Ik heb vanmorgen een blik geworpen op de tv en de vernederende situatie. MEN komt een uurtje of wat langs om eens neerbuigend te knikken naar de mensen aan de kant. Deze gaan vervolgens zwaaien en roepen naar deze mensen. Hoe achterlijk kan je zijn om langs die kant te gaan staan kijken naar een familie die je zelf sponserd. Prins Bernhard heeft ongeveer 200 miljoen achtergelaten aan deze familie. Hij kreeg dus duidelijk te veel. Juliana mogelijk ook en dan het vermogen dat maar groeit en groeit, net als deze familie. Maxima heeft al zoveel geld van onze staat gekregen dat zij in staat is om drie stukken grond in Argentinie te kopen. Waar is dat goed voor ? En wij maar bezuinigen. Ze krijgen veel te veel. En........geld is macht. Maar ze hebben al zoveel macht. Griezelig.

Men is wel vergeten dat Bernhard destijds voor een omzet gezorgd heeft die jaarlijks nu nog voor miljarden opbrengt, als het zo doorgaat met alles tengrabbel gooien houden we daar niets van over maar dat heeft niets met het koningshuis te maken. Ook nu nog haald het koningshuis grote orders binnen, en dat lukt geen enkele politiecus ook geen minster president. De kosten van het koningshuis is een appel en een ei tenopzichte van de inkomsten, nog niet gehad over de rol die het konings huis kan hebben bij gevaarlijke conflikten. Maarja zo lang het allemaal goed gaat maken we daar geen zorgen over, de oorlog is alweer zolang geleden.

In de tijd van paard en wagen haalde de koning wel orders binnen, vooral om zichzelf te verijken. Maar we leven inmiddels in 2010. En gaan zelf op zakenreis hebben internet en een goed zittend pak. Het is wel zeer neerbuigend om nu nog te zeggen dat we afhankelijk zijn van het koningshuis. Als je het niet met me eens bent wil ik namen van bedrijven horen . En: Wil je zeggen dat we in de oorlog iets aan het koningshuis gehad hebben ? Drie dagen na de inval van de Duitsers was Wilhelmina op de vlucht. De Facto en de Jure was weg en de Duitsers konden hun gang gaan. Seiz Inquart kon meteen beginnen. Dat heeft duizenden Joden ( omdat er zo snel gelegenheid toe was ) de dood gekost. In andere landen zijn de koningen niet gevlucht en dat heeft veel Joden gespaard, omdat de Duitsers nog tegen een muur van regering op liepen. Nederland was na drie dagen al vogelvrij ( lees het boek "Om erger te voorkomen " van historica Nanda van der Zee )

radio oranje riep de nederlanders WEL op om vooral te luisteren naar hun uitzendingen, waar de doodstraf op stond.....NA de oorlog wilde wilhelmina de kosten van de wederopbouw weghalen uit toen nog oost indie....ging gelukkig niet door, maar de poging daartoe heeft WEL duizeden jonge levens gekost die nu in de erevelden rusten.....



Wilhelmina zat veilig in Engeland, die kon de doodstraf niet krijgen. Haar onderdanen wel en kregen dat ook.
Wilhelmina en Bernhard woonden in Eaton Square, waar vandaan zij later verhuisden naar een landhuis bij Maidenhead. Wilhelmina maakte zich namelijk zorgen over haar gezondheid vanwege fabrieksuitstoot en de daaruit voortvloeiende vervuilde lucht. ( Bron : 'Oranjes in ballingschap' van Albert Vandermey ).

Op vrijdag, 30 april 2010 23:05 schreef edwin n het volgende:Fokker daf phillips shell en nog vele meer Ik ken ze niet allemaal, maar er is vorig jaar nog onderzoek naar gedaan en nu nog worden er vele contracten voor export bij gekregen. Als Nederland denkt die te kunnen missen gooi ze dan vooral ten grabbel, zitten wij er in het buitenland ook weer goed mee.



De familie heeft aandelen in Shell..
Fokker is van oorsprong Nederlands en Phillips zit in Eindhoven.
Wij gooien niets te grabbel, dat doen zij wel voor ons. Bijvoorbeeld in Amerika; door een rechtzaak aan te spannen tegen het grootste persbureau.

Op vrijdag, 30 april 2010 23:05 schreef edwin n het volgende:Fokker daf phillips shell en nog vele meer Ik ken ze niet allemaal, maar er is vorig jaar nog onderzoek naar gedaan en nu nog worden er vele contracten voor export bij gekregen. Als Nederland denkt die te kunnen missen gooi ze dan vooral ten grabbel, zitten wij er in het buitenland ook weer goed mee.



Het is 2010.
Geloof me, wij halen echt onze eigen orders binnen.
Denk je dat de koningin bij een fabriek gaat zitten onderhandelen over mijn in en verkoop ?

Nee, zij gaan dagen vóór het staatsbezoek het land bekijken. En doen dan even vlug het staatsbezoek. En weet je wat dat inhoudt ? Heel heel veel geld verspilling, waar jij voor in moet leveren. En zij gaan echt niet in de strijd voor jou winkeltje of mijn winkeltje. Wake up man !


spock
het is nu 2010 ja. over pak weg 15--20jr zijn we overvleugeld door china en india.

Op zaterdag, 1 mei 2010 14:30 schreef spock het volgende:het is nu 2010 ja. over pak weg 15--20jr zijn we overvleugeld door china en india.



Precies
en daar doet geen koningin iets tegen.
Die hebben het te druk met eigen zaakjes.
edwin n

Op zaterdag, 1 mei 2010 09:00 schreef Antoinettte het volgende: Het is 2010. Geloof me, wij halen echt onze eigen orders binnen. !



Ja ik zie je al bij Poetin aan de tafel zitten.
Ik zou zeggen doe mee met de dialoog die Poldertram met me houd dan begrijp je tenminste hoe het met de orders zit.

Op zaterdag, 1 mei 2010 16:23 schreef edwin n het volgende:

Op zaterdag, 1 mei 2010 09:00 schreef Antoinettte het volgende: Het is 2010. Geloof me, wij halen echt onze eigen orders binnen. !

Ja ik zie je al bij Poetin aan de tafel zitten. Ik zou zeggen doe mee met de dialoog die Poldertram met me houd dan begrijp je tenminste hoe het met de orders zit.



Gaan we persoonlijk worden ?
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van jou gekregen,
alleen je aanval op mij persoonlijk, terwijl je mij niet kent.
Het is voor jou misschien een idee om bij anderen fora te kijken hoe een goede discussie verloopt,
daar kan je mogelijk veel van leren.
Een ding wil ik je wel leren:
speel nooit op de man, in dit geval op de vrouw,
dan komt je gebrek aan argumenten altijd boven.


edwin n

Op vrijdag, 30 april 2010 16:47 schreef Antoinettte het volgende:[ En: Wil je zeggen dat we in de oorlog iets aan het koningshuis gehad hebben ? Drie dagen na de inval van de Duitsers was Wilhelmina op de vlucht.



Veteranen die met Berhard gevochten hebben, hebben veel respect voor hem.
Een Koningshuis als schiet schijf daar schiet je weinig mee op, hier in Denemarken heeft men snel zichzelf overgegeven om meer doden te voor komen.

Op zaterdag, 1 mei 2010 16:51 schreef Antoinettte het volgende:Gaan we persoonlijk worden ? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van jou gekregen, alleen je aanval op mij persoonlijk, terwijl je mij niet kent. Het is voor jou misschien een idee om bij anderen fora te kijken hoe een goede discussie verloopt, daar kan je mogelijk veel van leren. Een ding wil ik je wel leren: speel nooit op de man, in dit geval op de vrouw, dan komt je gebrek aan argumenten altijd boven.



Antwoord heb ik niet gegeven omdat ik dat al eerder heb omschreven, maar dat is inmiddels onvindbaar.
Bernhard heeft destijds veel orders binnen gehaald, misschien dat de slapende Nederlanders dat niet door hadden, maar de Amerikanen wel, daarom lieten ze hem ook tot 2 keer toe in de val lopen en lieten dat bewust uit lekken, zo was Nederland zijn belangrijkste Lobbyer kwijt.
Heeft destijds voor duizende banen gezorgd die voor export waren, dus voor de Nederlandse staat dus ook voor de burger veel geld opbrachten en nu nog steeds.
Nadat Bernhard ondankbaar afgezet was als dank voor wat hij allemaal gedaan had paste het koningshuis om zich nog in te zetten voor dit soort zaken.
(Steek penningen aannemen hoort niet maar als je alle ondernemers vast zet die steekpenningen hebben aangenomen, dan ligt morgen het gehele bedrijfs leven stil van Gronningen tot Maastricht )
De koningin bemoeid zich inderdaad niet met fabrieken behalve als het om hele grote orders gaat zoals met Shell en daarvoor heeft ze inderdaad pas nog met Poetin aan tafel gezeten.

Persoonlijk ben ik zelden op DND maar je vroeg er zelf om,was trouwens ook helemaal niet persoonlijk bedoeld en als je er de humor niet van in kunt zien is dat jammer maar het is hier geen begravenis site.

Verder heb ik geen zin om voor de zoveelste keer het over het koningshuis te hebben, dat zijn geen besparingen, als je echt een economie wil verbeteren dan moeten er handen uit de mouwen worden gestoken, maar in dialogen die daar over gaan is het erg stil.

Op zaterdag, 1 mei 2010 20:53 schreef edwin n het volgende:

Op vrijdag, 30 april 2010 16:47 schreef Antoinettte het volgende:[ En: Wil je zeggen dat we in de oorlog iets aan het koningshuis gehad hebben ? Drie dagen na de inval van de Duitsers was Wilhelmina op de vlucht.

Veteranen die met Berhard gevochten hebben, hebben veel respect voor hem. Een Koningshuis als schiet schijf daar schiet je weinig mee op, hier in Denemarken heeft men snel zichzelf overgegeven om meer doden te voor komen.

Op zaterdag, 1 mei 2010 16:51 schreef Antoinettte het volgende:Gaan we persoonlijk worden ? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van jou gekregen, alleen je aanval op mij persoonlijk, terwijl je mij niet kent. Het is voor jou misschien een idee om bij anderen fora te kijken hoe een goede discussie verloopt, daar kan je mogelijk veel van leren. Een ding wil ik je wel leren: speel nooit op de man, in dit geval op de vrouw, dan komt je gebrek aan argumenten altijd boven.

Antwoord heb ik niet gegeven omdat ik dat al eerder heb omschreven, maar dat is inmiddels onvindbaar. Bernhard heeft destijds veel orders binnen gehaald, misschien dat de slapende Nederlanders dat niet door hadden, maar de Amerikanen wel, daarom lieten ze hem ook tot 2 keer toe in de val lopen en lieten dat bewust uit lekken, zo was Nederland zijn belangrijkste Lobbyer kwijt. Heeft destijds voor duizende banen gezorgd die voor export waren, dus voor de Nederlandse staat dus ook voor de burger veel geld opbrachten en nu nog steeds. Nadat Bernhard ondankbaar afgezet was als dank voor wat hij allemaal gedaan had paste het koningshuis om zich nog in te zetten voor dit soort zaken. (Steek penningen aannemen hoort niet maar als je alle ondernemers vast zet die steekpenningen hebben aangenomen, dan ligt morgen het gehele bedrijfs leven stil van Gronningen tot Maastricht ) De koningin bemoeid zich inderdaad niet met fabrieken behalve als het om hele grote orders gaat zoals met Shell en daarvoor heeft ze inderdaad pas nog met Poetin aan tafel gezeten. Persoonlijk ben ik zelden op DND maar je vroeg er zelf om,was trouwens ook helemaal niet persoonlijk bedoeld en als je er de humor niet van in kunt zien is dat jammer maar het is hier geen begravenis site. Verder heb ik geen zin om voor de zoveelste keer het over het koningshuis te hebben, dat zijn geen besparingen, als je echt een economie wil verbeteren dan moeten er handen uit de mouwen worden gestoken, maar in dialogen die daar over gaan is het erg stil.




Zeker is, dat al die dure staatsbezoeken alleen ter meerdere glorie van henzelf is .En dat blijft jammer, want we kunnen veel meer doen als we dat geld aan anderen dingen in ons land besteden ( scholen, lessen, verzorgingshuizen, ziekenhuizen ).Het gaat niet om 114 miljoen per jaar, het gaat om veel meer.
Voorbeeld: De Groene Draeck kost ongeveer 250.000 per jaar om op te knappen, de Marine is er zoet mee. En dan nog mogen we geen foto maken als de koningin met haar gevolg op de boot zit. Maar betalen voor de jaarlijkse opknap beurt, dat mogen wij wel. Wat dacht je dat de gouden koets kost per jaar ?
Niet meer van deze tijd.

Zoveel is er nog duister over wat het koningshuis kost. Het is jammer voor hen, maar ze voegen niets meer toe in deze moderne tijd, dan alleen een kleurrijkplaatje op koninginnedag. En het is eigenlijk zo zielig als je daar naar kijkt. Gewone mensen, die veranderen in vreemde kwijlende wezens als ze op koninginnedag deze familie zien. Echt zo vreemd. Het grootste gedeelte van deze familie bestaat uit mensen uit het volk, die ineens prinses heten. Onbegrijpelijk, dat wij als nuchtere Hollanders daar nog zo op in gaan.

By the way : Als Bernhard 200 miljoen na kon laten aan zijn zes dochters, dan heeft hij te veel verdient.

Maxima heeft groot gelijk dat zij alvast grond koopt in Argentinie, zij zal daar toch meer zijn dan in Nederland. Zij wekt op deze manier de indruk dat haar hart niet bij ons ligt, dan zou de conclusie toch eenvoudig moeten zijn. Wist je trouwens dat zij dat geld van de regering heeft gekregen ( bron : weekend ) omdat men vond dat ze toch ook een "zakcentje " voor zichzelf moest hebben.

Je zou eens moeten surfen naar
www.prorepublica.nl
ik heb deze site pas ontdekt en weet nu zoveel meer over de ins en outs.
Brrr.
edwin n
Staats bezoeken zijn nooit ten ere van zichzelf, zelfs de Paus (en die die is echt niet populair bij me) doet soms zaken achter de deuren waar vele baat bij hebben.
Zo gaat dat ook bij staats bezoeken, natuurlijk kijk je er mooi tegen aan als je al die pracht en praal ziet, maar al die kolder is kennelijk nodig om de indruk te maken die nodig is om andere leiders soms over de streep te trekken, en daar profiteerd de burger ook van.
De kosten daar heb je gelijk in dat mag best wel eens transparanter en minder, maar vergeet niet dat er ook zeer veel kosten gemaakt worden die niets met koningshuis te maken hebben zoals voor lelijke kunst en daar krijg je niets voor terug.
Wat Maxima verdient of krijgt weet ik niet kan ook best te veel zijn, maar haar financieele beleid is vele malen beter dan het financieele beleid van al onze bankdirecteuren te samen, en de ombeschofte hoge beloningen die zij krijgen daar gaat de economie wel kapot aan.
Terwijl Maxima met haar inzet arme mensen een rijker bestaan probeerd te geven, zo geven de banken hier het omgekeerde.
Ook Willem Alexander heeft zich al veel ingezet voor Afrika, en het water project is eigenlijk wel de fundering voor een beter bestaan in Afrika, maar ondanks dat dit niet meer kost dan alle parfum die men in de westerse landen gebruikt, krijgt hij die steun niet die hij graag zou hebben.
Ook dat vakantiehuis was daar geplent tenbaten van de bewoners daar, die waren ook erg teleurgesteld toen dat niet doorging door de dappere kortzichtigheid van Nederland.
Als men van al het ontwikkelings geld wat nu richting Afrika in bodemloze putten verdwijnt aan ons koninglijke paar had gegeven met hun projecten dan zat nu geen enkele Afrikaan nog zonder water en kwam het bedrijfsleven daar ook sneller en op een goede en gezonde mannier op gang.

Waarmee Bernhard al dat geld heeft verdient weet ik niet maar als wij altijd zonder belasting betalen hadden kunnen werken waren we ook 100 x zo rijk geweest al nu, daar zou dus ook wel verandering in kunnen komen.

Er wordt hier veel op DND geroepen over de kosten van het koningshuis maar weinig over de opbrengsten, wat die opbrengsten allemaal zijn moet je mij niet vragen, ik heb geen tijd omdat allemaal uit te zoeken. Maar andere die daar kennelijk wel de tijd voor hadden hebben onlangs nog naar buiten gebracht dat het koningshuis jaarlijks nog miljarden opleverd.
Als je iets wil verdienen moet je ook investeren anders kom je er niet. En een investering weggooien van 80. miljoen die ook weer banen in eigen land op leveren waar je miljarden mee verdient dan moet je toch wel even nadenken waar je mee bezich bent.

In die 80 miljoen zitten ook kosten die voor het volk zelf zijn een goude koets is er niet alleen voor de koningin maar ook voor de liefhebbers die er naar kijken en er zijn andere evementen genoeg die ook voor het volk zijn en ook veel geld kosten en daar houd ook niet iedereen van.

Hier in Denemarken heeft men ook een goude koets, maar als je dat ding ziet hobbelen dan is het net een exemplaar van de Nederlandse maar dan met de carnaval nagemaakt, dan ga je er wel trots op dat wij een veel mooiere hebben net zo goed als dat je er als Nederlander trots op mag zijn dat we bepaalde mooie gebouwen;natuur en Fabrieken zoals Philips en ooit Fokker hadden.
Komt ook nog bij dat al die kosten weer tenbaten komen aan werkgelegenheid in eigen land, dat heb je ook met Ambtenaren maar die verzieken het bedrijfs leven en dat kost echt geld.

Maar die miljoenen die aan een paar ijzeren kubussen die ze b.v. in Nijmegen op de rontonde zetten besteed worden, of al die lelijke schilderijen die ook kinderen van 4 jaar oud kunnen maken die verplicht door ziekenhuizen gekocht moeten worden om ze daar op de gang te laten hangen daar koop je niets voor en het is ook niets om trots op te zijn.

Wel te rusten.
edwin n

Op zondag, 2 mei 2010 18:24 schreef Antoinettte het volgende: Wel te rusten.



Dankje, doe je wel het licht uit?

Op zondag, 2 mei 2010 19:45 schreef edwin n het volgende:

Op zondag, 2 mei 2010 18:24 schreef Antoinettte het volgende: Wel te rusten.

Dankje, doe je wel het licht uit?



Tot de volgende discussie !
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Doe mee: laatste posts

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.