De Tweede Kamer debatteert deze week over een voorstel van de Partij voor de Dieren om ritueel slachten zonder verdoving te verbieden. Op dit moment is slachten zonder verdoving al verboden, maar geldt er een uitzondering voor religieuze slachting. Joodse en Islamitische organisaties verzetten zich tegen het verbod, zij stellen dat dieren niet lijden tijdens de onverdoofde slachting. Hoe denkt u hierover?
Op woensdag, 13 april 2011 15:44 schreef Femi het volgende:Ik ben voor deze maatregel. Niet om het dier, maar om de uitzondering van gelijk burgerschap. Op grond van geloof eist men keer op keer meer rechten en minder verplichtingen dan andere burgers. Allle burgers zijn gelijk voor de wet. Geen tweedeling in de samenleving, geen uitzonderingen op grond van geloof!
Op woensdag, 13 april 2011 17:02 schreef benK het volgende:Normaal gesproken heb ik weinig sympathie voor de partij voor de dieren.Immers als het aan deze partij ligt, gaat het dier boven de mens.In het geval van ritueel slachten heeft de partij echter een duidelijk punt. Het kan toch nooit de bedoeling van "God" geweest zijn dat dieren onbeschrijfelijk moeten lijden en dat nog onnodig ook om aan hun eind te komen.In een wereld met een minimale beschaving wordt ook voor de dieren behoorlijk gezorgdDus onmiddelijk verbieden
Op woensdag, 13 april 2011 17:02 schreef benK het volgende:Normaal gesproken heb ik weinig sympathie voor de partij voor de dieren. Immers als het aan deze partij ligt, gaat het dier boven de mens. In het geval van ritueel slachten heeft de partij echter een duidelijk punt. Het kan toch nooit de bedoeling van "God" geweest zijn dat dieren onbeschrijfelijk moeten lijden en dat nog onnodig ook om aan hun eind te komen. In een wereld met een minimale beschaving wordt ook voor de dieren behoorlijk gezorgd Dus onmiddelijk verbieden
Op vrijdag, 15 april 2011 13:14 schreef Els het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 17:02 schreef benK het volgende:Normaal gesproken heb ik weinig sympathie voor de partij voor de dieren. Immers als het aan deze partij ligt, gaat het dier boven de mens. In het geval van ritueel slachten heeft de partij echter een duidelijk punt. Het kan toch nooit de bedoeling van "God" geweest zijn dat dieren onbeschrijfelijk moeten lijden en dat nog onnodig ook om aan hun eind te komen. In een wereld met een minimale beschaving wordt ook voor de dieren behoorlijk gezorgd Dus onmiddelijk verbieden
Op vrijdag, 15 april 2011 13:14 schreef Els het volgende:
Op woensdag, 13 april 2011 21:44 schreef Gprod het volgende: Is het nodig om via het ritueel slachten te laten zien dat je een goede Moslim of Jood bent?
Op woensdag, 13 april 2011 21:44 schreef Gprod het volgende:Ik ben tegen ritueel slachten; de voornaamste reden is dat ik het onnodig vind om iets te slachten ter viering van het bestaan van een God. Of God. Of ter viering van een religieus iets.
Op vrijdag, 15 april 2011 20:23 schreef Willeke het volgende: Hebben deze lui geen gevoel?
Op vrijdag, 15 april 2011 13:41 schreef Els het volgende:Als wij naar het buitenland gaan (en wij hebben als klein landje een heel groot buitenland(en)}dan moeten WIJ ons aanpassen aan het land waar we naar toe gaan.Waarom geldt dat ook niet voor mensen uit ONS buitenland ? Waarom hoeven die zich niet aan te passen aan ONZE cultuur en gewoonten?Vertel mij dat verschil eens.Bij ons worden de dieren NIET onverdoofd geslacht. Zo ja dan eet ik geen vlees meer.Het is al erg genoeg vind ik als ik zie hoe sommige boeren op de markt met hun koeien omgaan.Hier is niet voor niets dat de koemarkt geen koemarkt op het plein meer,maar ergens anders.Dat was soms ook een schrijnend tafereel.Ik heb eenmaal gezien dat een meisje een boer in zijn gezicht sloeg omdat hij aan de staart een koe in de wagen trok.Hij wou terugslaan maar kreeg de alle toeschouwers tegen zich,toen bond hij in.Nu is dat misschien nog wel zo,maar (ben ik het ook niet mee eens) WIJ zien dat niet meer.,dat heeft natuurlijk ook zijn redenen.Ik hoop dat er een wet komt dat de dieren niet meer onverdoofd geslacht mogen worden,die slachting is een blamage voor een ( zich noemend beschaafd land) heeft niets met geloof te maken.Dus: GEEN ONVERDOOFDE SLACHTING MEER OP STRAFFE VAN EEN HELE HOGE BOETE.Els
Op vrijdag, 15 april 2011 20:47 schreef Willeke het volgende: Het is maar goed dat wel alles niet kunnen zien wat er allemaal met deze arme dieren gebeurt op markten/slachterijen en andere? .
Op vrijdag, 15 april 2011 20:47 schreef Willeke het volgende: Er zijn mensen die totaal gevoelloos zijn, dit noem ik geen mensen, maar dierenbeulen, zieke geesten! .
Op zaterdag, 16 april 2011 07:05 schreef bert59 het volgende: Het verdoven gebeurt door het dier buiten westen te slaan met een slagpen. Daar moet met ritueel slachten toch een mouw aantepassen zijn
Op vrijdag, 15 april 2011 20:47 schreef Willeke het volgende: Er zijn mensen die totaal gevoelloos zijn.
Op vrijdag, 15 april 2011 21:15 schreef edwin n het volgende:Op vrijdag, 15 april 2011 20:47 schreef Willeke het volgende: Het is maar goed dat wel alles niet kunnen zien wat er allemaal met deze arme dieren gebeurt op markten/slachterijen en andere? . Op een markt kan iedereen komen kijken.En op een slachterij kun je ook zomaar kijken als je wil.Heb ik zelf ook ooit eens gedaan.De dieren daar merken er zelf niets van.Op vrijdag, 15 april 2011 20:47 schreef Willeke het volgende: Er zijn mensen die totaal gevoelloos zijn, dit noem ik geen mensen, maar dierenbeulen, zieke geesten! . Ik heb de dieren liefhebbers ook wel eens horen zeggen dat dieren in de natuur niet bijgevoerd mogen worden omdat dit niet volgens de natuur is.Een dier de hongerdood laten sterven dat is pas gevoelloos. En een dier die een natuurlijke dood sterft heeft het vele malen slechter dan een dier wat op de slagerij niet eens merkt dat ie dood gaat.Als wij melkveehouders de dieren behandelen zoals ze het in de natuur hebben dan krijgen we toren hoge boetes opgelegd.
Op vrijdag, 15 april 2011 21:15 schreef edwin n het volgende:
Op zaterdag, 16 april 2011 14:12 schreef Willeke het volgende:Edwin,, en jij denkt dat de dieren hier zelf niets van merken.
Op zaterdag, 16 april 2011 15:02 schreef Willeke het volgende: Waar halen we het lef vandaan kun je beter zeggen.
Op zaterdag, 16 april 2011 15:43 schreef edwin n het volgende:@ De Tweede Kamer debatteert deze week over een voorstel van de Partij voor de Dieren om ritueel slachten zonder verdoving te verbieden. Op dit moment is slachten zonder verdoving al verboden, maar geldt er een uitzondering voor religieuze slachting. Joodse en Islamitische organisaties verzetten zich tegen het verbod, zij stellen dat dieren niet lijden tijdens de onverdoofde slachting. Hoe denkt u hierover? Onverdoofd slachten is helemaal niet mogenlijk, altijd is er al verdoofd geslacht. Ritueel slachten is ook verdoofd slachten. Dit misverstand zou nog wel eens voor grote problemen kunnen zorgen als wij dit gaan verbieden. Een debat hier over waar men met een open houding naar elkaar wil luisteren zou helemaal niet verkeerd zijn. Maar met een houding van wij weten alles beter, zou dit nog al eens flink uit de hand kunnen lopen.
Op zondag, 17 april 2011 04:14 schreef Gprod het volgende: Sowieso een vreemde gedachte dat iets ritueel moet zijn. Vreemde gedachte om te denken dat je een stukje op moet voeren om zogenaamd God te dienen. Of omdat God het zogenaamd voorgeschreven heeft. Beetje bekrompen.
Op zondag, 17 april 2011 08:23 schreef edwin n het volgende:Op zondag, 17 april 2011 04:14 schreef Gprod het volgende: Sowieso een vreemde gedachte dat iets ritueel moet zijn. Vreemde gedachte om te denken dat je een stukje op moet voeren om zogenaamd God te dienen. Of omdat God het zogenaamd voorgeschreven heeft. Beetje bekrompen. Dit soort bekrompenheid hebben wij Christenen grotendeels achter ons gelaten.Is gekomen in de jaren ´70-´80 door dat eigen kinderen/jongeren zich tegen ouders begonnen te verzetten.Dat is in elkgeval geen goede basis voor een volk zoals wij die zijn bekrompenheid allang achter zich heeft gelaten.
Op zondag, 17 april 2011 08:23 schreef edwin n het volgende:
Op maandag, 18 april 2011 13:16 schreef Gprod het volgende:Op zondag, 17 april 2011 08:23 schreef edwin n het volgende:Op zondag, 17 april 2011 04:14 schreef Gprod het volgende: Sowieso een vreemde gedachte dat iets ritueel moet zijn. Vreemde gedachte om te denken dat je een stukje op moet voeren om zogenaamd God te dienen. Of omdat God het zogenaamd voorgeschreven heeft. Beetje bekrompen. Dit soort bekrompenheid hebben wij Christenen grotendeels achter ons gelaten.Is gekomen in de jaren ´70-´80 door dat eigen kinderen/jongeren zich tegen ouders begonnen te verzetten.Dat is in elkgeval geen goede basis voor een volk zoals wij die zijn bekrompenheid allang achter zich heeft gelaten.Wetenschap en religie hebben elkaar altijd gebeten.Ik ben verder benieuwd naar de meningsverschillen over de zogenaamde Sharia.Mens en dier zijn natuurlijk verschillend.......maar wat is hier hetzelfde maar anders?
Op maandag, 18 april 2011 13:16 schreef Gprod het volgende:
Op maandag, 18 april 2011 13:24 schreef Gprod het volgende: Het antwoord zal wederom berusten in een illusie.
Op maandag, 18 april 2011 13:16 schreef Gprod het volgende: Mens en dier zijn natuurlijk verschillend.......maar wat is hier hetzelfde maar anders?
Op maandag, 18 april 2011 14:58 schreef edwin n het volgende:Op maandag, 18 april 2011 13:24 schreef Gprod het volgende: Het antwoord zal wederom berusten in een illusie. Hoe heb je/ hebben we dat geleerd?
Op maandag, 18 april 2011 14:58 schreef edwin n het volgende:
Op maandag, 18 april 2011 19:58 schreef Gprod het volgende: Is dit een vraag of een retorische?
Op maandag, 18 april 2011 13:16 schreef Gprod het volgende: Ik ben verder benieuwd naar de meningsverschillen over de zogenaamde Sharia.
Op dinsdag, 19 april 2011 21:43 schreef JosR het volgende: Op zich vind ik je bijdrage wel aardig het het verhaal klopt ook wel voor een gedeelte, echter het meest essentiele ontbreekt eraan. Je verhaal wekt de indruk alsof de verandering vanzelf is gekomen,
Op dinsdag, 19 april 2011 21:43 schreef JosR het volgende: Om een dergelijke verandering te laten plaatsvinden is moed nodig------------------ Waar het echter om gaat is het volgende. De rechtsorde in Nederland is voor iedereen gelijk, ongeacht kleur, ras, religieuze overtuiging of geslacht. Echter voor religie wordt iedere keer weer een uitzondering gemaakt, iedere keer weer gelden wetten die voor ieder ander wel gelden voor aanhangers van bepaalde religies niet.
Op zondag, 26 juni 2011 10:21 schreef Willeke het volgende:Sorry, maar jullie snappen de b.s. zin wel, toch?Anders, dieren hebben net zoveel rechten als mensen, wij zijn toch ook dieren?
Op woensdag, 13 april 2011 19:23 schreef Willeke het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 17:02 schreef benK het volgende:Normaal gesproken heb ik weinig sympathie voor de partij voor de dieren.Immers als het aan deze partij ligt, gaat het dier boven de mens.In het geval van ritueel slachten heeft de partij echter een duidelijk punt. Het kan toch nooit de bedoeling van "God" geweest zijn dat dieren onbeschrijfelijk moeten lijden en dat nog onnodig ook om aan hun eind te komen.In een wereld met een minimale beschaving wordt ook voor de dieren behoorlijk gezorgdDus onmiddelijk verbiedenHoe durft de mens zich boven de hulpeloze dieren te stellen.De PvdD heeft altijd gelijk, zij zijn voor de Natuur en daar horen dieren ook bij, evenals wij "mensdieren"!!Dit afslachten heeft niks met GELOOF te maken.
Op woensdag, 13 april 2011 19:23 schreef Willeke het volgende:
Op zondag, 26 juni 2011 14:55 schreef spock het volgende:we maken ons druk om ritueel slachten ok: ik ben TEGEN ritueel slachten, maar nog meer tegen: mega-stallen-kippenfarms-mestkalveren en nertsfokkerijen, enz. tevens moet het stierenvechten ook afgeschaft worden. ooit gezien hoe tonijn gevangen wordt en letterlijk wordt afgeslagd? dan lust je geen vis meer. opnames --anoniem gemaakt-- in megastallen laten / lieten duidelijk zien hoe het ene zoogdier met het andere omgaat. en meteen het lto op zijn achterste benen. lullig he als de waarheid aan het licht komt. de mens boven het dier? ik denk dat wat zich MENS noemt nog veel van dieren kan leren. en WIJ de dupe van het overvloedig toedienen van antibiotica in dieren. straks zijn alle ziekteverwekkers resistent geworden. groet, spock.
Op vrijdag, 1 juli 2011 16:26 schreef JMF het volgende:Van mij is iedereen vrij zijn/haar eigen geloof te beleiden, zolang men mij ook vrij laat het mijne te beleiden. En volgens mijn geloof moeten dieren geslacht worden op een wijze die hen zo min mogelijk doet lijden volgens wetenschappelijk aanvaarde maatstaven.Het is mij daarmee duidelijk dat mijn eigen geloofsbelijdenis op gespannnen voet staat met de geloofsbelijdenis van sommige van mijn medeburgers ten aanzien van dit punt. Er is dus arbitrage nodig om te bepalen waar de scheidslijn komt te liggen tussen mijn en andermans vrijheid van geloof.Die arbitage is inmiddels in het voordeel van mijn geloof uitgevallen. Een heuglijk feit voor mij en mijn geloofsgenoten, een verlies voor sommige andere gelovigen.The Times, They Are a-Changin' (Bob Dylan, 1964)
Op woensdag, 13 april 2011 15:15 schreef edwin n het volgende:Als alle dieren verdoofd geslacht worden is er weinig van te zeggen dat dat dan ook voor iedereen geld.Maarja religie en het daar van afwijken zal wel weer een gebed zonder eind worden.Moslims en Joden gaan dit samen aanvechten, dat is opzich al een goede ontwikkeling.Wie weet komt daar toch nog iets positiefs uit.
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:In de Gezondheids- en Welzijnswet voor dieren uit 1992 staan regels ter bestrijding van dierenmishandeling en in het Besluit van 16 mei 1997 voor het doden van dieren. Maar dit Besluit is niet van toepassing op dieren, die worden geslacht overeenkomstig de Israëlitische of islamitische ritus. Vandaar dat een meerderheid van de Tweede Kamerleden een verbod op onverdoofd slachten noodzakelijk acht.
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:In het Oude Testament gebruikt vooral God geweld tegen zijn ongehoorzame en zondige mens en met de zondvloed roeide hij de meeste mensen en dieren zelfs uit. Maar hebben de godvrezende auteurs van de Bijbel dit niet bedacht om de mens van zijn gewelddadig handelen vrij te pleiten?
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:Maar maakt niet ieder van ons zich schuldig aan geweld tegen dieren en insecten?
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:In de oudheid moést men wel met zwaard en mes onverdoofd slachten, maar dat is tegenwoordig toch niet meer nodig? Met één spuitje, kogel of stroomstoot kan een dier toch snel en pijnloos worden gedood?
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:Zij kunnen wel een ontheffing krijgen als ze aantonen, dat koosjer en halal slachten met één haal van een mes geen extra dierenleed oplevert. Maar dat is volgens hen onmogelijk.
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:Het debat over dierenleed is zeker terecht, maar dringt de discussie over mensenleed volgens mij te veel naar de achtergrond.
Op zondag, 26 juni 2011 09:42 schreef hwinthag het volgende:Het wordt hoogtijd hierover opnieuw uitvoerig te debatteren, zonder dat achterhaalde bijbelse en religieuze motieven hierbij een (overheersende) rol spelen.
Op zondag, 26 juni 2011 18:13 schreef JosR het volgende:Gelijk heb je Willeke, alleen hebben de dieren de grote pech dat wij ons zo superieur voelen ten opzichte van alles wat op deze aarde rondloopt, dat wij menen dat het ons Godsrecht is om over dieren (en planten) te beschikken zoals het ons behaagd.
Op zondag, 26 juni 2011 18:13 schreef JosR het volgende:Nu heb ik toevallig een hele knappe schoonzus dus ik zou er voor willen pleiten dat wij deze regel ook in Nederland invoeren, ik voel me namelijk aangetrokken tot de Eskimo religie en voel me best wel gediscrimineerd door de Nederlandse Calvinistische houding.
Op zondag, 26 juni 2011 18:13 schreef JosR het volgende:We hebben in Nederland een wet die het onverdoofd slachten verbied.[...] "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Op zondag, 26 juni 2011 18:13 schreef JosR het volgende:Integratie van minderheden moet gebeuren door personen te onderrichten in wat wel correct is en wat niet correct is, wat wetenschappelijk door "gelijken" onderzoek als waar bewezen wordt en wat fictie binnen de wetenschap is.
Op dinsdag, 5 juli 2011 00:22 schreef Poldertramp het volgende: Ben ik het helemaal mee eens. Groot deel van de discussie is op emoties gebaseerd.
Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen...Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel [...]Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk!
Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen... Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel meer in het nieuws moet. Kinderen moeten weten wat er met dieren gebeurt, zodat zij weten hoe er met dieren wordt omgegaan. Als kinderen deze taferelen zien dan zal het snel afgelopen zijn met dit AFSLACHTEN, daarom pleit ik voor geef kinderen 4 uur in de week les over het gebruik van voeding, waar het vandaan komt en wat er mee gedaan wordt. Let wel, zij zijn de toekomst, zij moeten worden opgeleid, zodat ze zelf later gezonde voeding kunnen nuttigen, geen PLOFVLEES meer, maar plantaardige eiwitten, dat is veel gezonder, dierlijke eiwitten zijn ongezond!! Kijk in het rond en zie, kijk in de ziekenhuizen en zie, de ziektes die het teweeg brengt, de vervuiling, de antibiotica resistentie etc, de horizonvervuiling, de vervuiling van de Natuur! Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk!
Op donderdag, 30 juni 2011 11:58 schreef Willeke het volgende:Op zondag, 26 juni 2011 14:55 schreef spock het volgende:we maken ons druk om ritueel slachten ok: ik ben TEGEN ritueel slachten, maar nog meer tegen: mega-stallen-kippenfarms-mestkalveren en nertsfokkerijen, enz. tevens moet het stierenvechten ook afgeschaft worden. ooit gezien hoe tonijn gevangen wordt en letterlijk wordt afgeslagd? dan lust je geen vis meer. opnames --anoniem gemaakt-- in megastallen laten / lieten duidelijk zien hoe het ene zoogdier met het andere omgaat. en meteen het lto op zijn achterste benen. lullig he als de waarheid aan het licht komt. de mens boven het dier? ik denk dat wat zich MENS noemt nog veel van dieren kan leren. en WIJ de dupe van het overvloedig toedienen van antibiotica in dieren. straks zijn alle ziekteverwekkers resistent geworden. groet, spock. Spock, ik zal mee altijd druk blijven maken als ik dit leed allemaal zie. Wie wil er nu de hele dag in een hokje van 1 mtr. bij 0.80 cm. liggen? Het is toch je reinste dierenbeulerij?
Op donderdag, 30 juni 2011 11:58 schreef Willeke het volgende:
Op zaterdag, 20 augustus 2011 11:41 schreef Ron Huizen het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen...Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel [...]Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk!Vegetariër, neem ik aan?
Op zaterdag, 20 augustus 2011 11:41 schreef Ron Huizen het volgende:
Op donderdag, 30 juni 2011 09:09 schreef Femi het volgende:@Willeke. Je hebt mijn reactie niet begrepen. Ritueel slachten heeft uiteraard met religie te maken. Het protest tegen het verdoven - dat voor niet-ritueel slachten wel verplicht is -, is weer een staaltje van religieuze privilege-zucht, waar de politiek niet aan mag toegeven. Dat het niet-ritueel slachten vaak ook inhumaan is, of dat er dierenleed komt kijken bij de sport, zijn voor mij zaken die vanzelfsprekend niet door de beugel kunnen. De manier waarop slachtvee wordt gehouden in Nederland, is aanleiding vegetarisch te eten.Spring- en renpaarden, jagen, in kooien opsluiten, dolfinaria's, kettinghonden, stierengevechten, rodeo, zijn allemaal zaken waar eens een einde moet komen.
Op zaterdag, 20 augustus 2011 12:42 schreef spock het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen... Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel meer in het nieuws moet. Kinderen moeten weten wat er met dieren gebeurt, zodat zij weten hoe er met dieren wordt omgegaan. Als kinderen deze taferelen zien dan zal het snel afgelopen zijn met dit AFSLACHTEN, daarom pleit ik voor geef kinderen 4 uur in de week les over het gebruik van voeding, waar het vandaan komt en wat er mee gedaan wordt. Let wel, zij zijn de toekomst, zij moeten worden opgeleid, zodat ze zelf later gezonde voeding kunnen nuttigen, geen PLOFVLEES meer, maar plantaardige eiwitten, dat is veel gezonder, dierlijke eiwitten zijn ongezond!! Kijk in het rond en zie, kijk in de ziekenhuizen en zie, de ziektes die het teweeg brengt, de vervuiling, de antibiotica resistentie etc, de horizonvervuiling, de vervuiling van de Natuur! Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk! willeke, ooit gezien hoe tonijn letterlijk afgeslacht wordt? dan lus je echt geen sushi meer. die dieren kreperen. de zee ziet dan rood van het bloed. ze sterven lanzaam. snap niet dan "mensen" zoiets kunnen doen. maar ja, het geld he. groet; spock
Op zaterdag, 20 augustus 2011 12:42 schreef spock het volgende:
Op zaterdag, 20 augustus 2011 14:45 schreef Willeke het volgende:Op zaterdag, 20 augustus 2011 11:41 schreef Ron Huizen het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen...Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel [...]Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk!Vegetariër, neem ik aan?Ja, natuurlijk dat zie je toch zo!
Op zaterdag, 20 augustus 2011 14:45 schreef Willeke het volgende:
Op zaterdag, 20 augustus 2011 12:42 schreef spock het volgende:willeke, ooit gezien hoe tonijn letterlijk afgeslacht wordt? dan lus je echt geen sushi meer. die dieren kreperen. de zee ziet dan rood van het bloed. ze sterven lanzaam. snap niet dan "mensen" zoiets kunnen doen. maar ja, het geld he. groet; spock
Op zondag, 21 augustus 2011 11:22 schreef Willeke het volgende:Ron, het is ieders eigen verantwoordelijkheid om vlees van dieren te eten, blij dat je het met respect doet.Alleen vind ik het jammer, jammer, want er zijn zoveel alternatieven.
Op zondag, 21 augustus 2011 11:22 schreef Willeke het volgende:En ja, het is misschien hypocriet om dan leer te dragen, maar het is wel een afvalproduct geworden, we kunnen ook andere materialen gebruiken voor schoenen e.a. zaken.Maar voor mij zijn dieren geen etenswaren.
Op zondag, 21 augustus 2011 11:22 schreef Willeke het volgende: En ja, het is misschien hypocriet om dan leer te dragen, maar het is wel een afvalproduct geworden, we kunnen ook andere materialen gebruiken voor schoenen e.a. zaken. Maar voor mij zijn dieren geen etenswaren. Mvrgr. W.
Op zaterdag, 20 augustus 2011 14:56 schreef Willeke het volgende:Op zaterdag, 20 augustus 2011 12:42 schreef spock het volgende:Op woensdag, 13 april 2011 19:17 schreef Willeke het volgende:Hoe ik er over denk en met mij heel veel mensen... Dat het hele gebeuren rond het AFSLACHTEN van dieren nog veel meer in het nieuws moet. Kinderen moeten weten wat er met dieren gebeurt, zodat zij weten hoe er met dieren wordt omgegaan. Als kinderen deze taferelen zien dan zal het snel afgelopen zijn met dit AFSLACHTEN, daarom pleit ik voor geef kinderen 4 uur in de week les over het gebruik van voeding, waar het vandaan komt en wat er mee gedaan wordt. Let wel, zij zijn de toekomst, zij moeten worden opgeleid, zodat ze zelf later gezonde voeding kunnen nuttigen, geen PLOFVLEES meer, maar plantaardige eiwitten, dat is veel gezonder, dierlijke eiwitten zijn ongezond!! Kijk in het rond en zie, kijk in de ziekenhuizen en zie, de ziektes die het teweeg brengt, de vervuiling, de antibiotica resistentie etc, de horizonvervuiling, de vervuiling van de Natuur! Wat het houden van de MEGAVEEHOUDERIJ inhoudt het is vreselijk! willeke, ooit gezien hoe tonijn letterlijk afgeslacht wordt? dan lus je echt geen sushi meer. die dieren kreperen. de zee ziet dan rood van het bloed. ze sterven lanzaam. snap niet dan "mensen" zoiets kunnen doen. maar ja, het geld he. groet; spock Wat te denken van die arme dolfijnen, deze worden samengedreven, gescheiden van hun jonge, daarna op een barbaarse manier afgeslacht, ze zouden zelf zo aan hun einde moeten komen, maar de natuur pakt deze barbaren op een geweldige manier terug, hé, deze knoesten worden door Moeder Natuur aangepakt. Dolfijnen ze zijn zo lief, het zijn de aardse engelen..
Op zaterdag, 20 augustus 2011 14:56 schreef Willeke het volgende:
Op donderdag, 1 september 2011 15:00 schreef spock het volgende:waar ik woon kan ik als ik ga zwemmen soms met en tussen dolfijnen zwemmen. zeer snelle-dieren die rond je zwemmen en je soms zo nieuwsgierig kunnen aankijken. zodra je met je hoofd onder water zwemt hoor je de klikgeluiden. ze doen niemand kwaad. gladde koele huid. en heel speels. ben er zo gek op.
Op donderdag, 1 september 2011 17:29 schreef Ron Huizen het volgende:Op donderdag, 1 september 2011 15:00 schreef spock het volgende:waar ik woon kan ik als ik ga zwemmen soms met en tussen dolfijnen zwemmen. zeer snelle-dieren die rond je zwemmen en je soms zo nieuwsgierig kunnen aankijken. zodra je met je hoofd onder water zwemt hoor je de klikgeluiden. ze doen niemand kwaad. gladde koele huid. en heel speels. ben er zo gek op. Prachtig! Maar ze vreten ook gewoon levende vissen op, hoor... Net als de mens.
Op donderdag, 1 september 2011 17:29 schreef Ron Huizen het volgende:
Op vrijdag, 2 september 2011 10:40 schreef Willeke het volgende:Ron, ja, ze zijn prachtig en lief.Ja, ze eten ook vissen, maar dan hebben ze voor ze in de bek van de dolfijn terecht komen, tenminste een vrij leven gehad.
"Crisisaanpak, topprioriteit of toch niet."
" Het heeft er alle schijn van dat Nederland een land..."
" Slim bezuinigen en hervormen. De bezuinigingskoorts..."
" Al meerdere malen heb ik dit feit ter sprake gebracht...."
" Ja, telkens weer verbaas ik mij erover dat men het..."
" Geachte geachte men Besing ,u slaat de spijker op..."
" @WillekeZouden we ons niet voor alles er druk over..."
" De grootverdieners worden niet aangepakt.Een schande,..."
"Links-rechts-denken, bron van alle kwaad. "
" Ze snappen best dat hun luxe toekomst langzaam wordt..."
› 21 minuten het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.
› Mentality Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.