Ab Klink is een held

Er zijn nu 14 reacties | 1 september 2010 21:29
Wat vindt u van deze bijdrage? 2 2

Ab Klink blijkt voorlopig de rug recht te houden. Hij vindt een pact met de PVV een foute keuze.
En hij kan het weten als mede onderhandelaar.

Dat hij nu tegen verder onderhandelen blijkt, maakt hem tot een held van de democratie
Er zijn vast betere coalities te smeden, met een beter en breder draagvlak
Zoals een Paas Groen coalitie.

Dan heeft het CDA ook de meeste invloed met Ab Klink als politiek leider

Er zijn 14 reacties

Reacties overzicht (14)

Sorteren
wim125
Ab Llink een held ? wat een misvatting.
deze man, ik vind hem sympathiek , stelt zich nu op als een verrader.

- eerder gemaakte afspraken aan zijn laars lappen.

- weglopen uit de onderhandelingen

- uit de onderhandelingen mededelingen doen.

een held ? u inschattings vermogen moet bijgesteld worden.

met vriendelijk groet,
w.w.

Red: geen overbodig gebruik caps.
Willeke
Even afwachten nog, Ab Klink doet het niet slecht tot nog toe? Maar geduld is een schone zaak!
Voor mij, laten we maar opnieuw naar de stembus gaan. Misschien is dat beter?
wim125

Op donderdag, 2 september 2010 20:08 schreef Willeke het volgende:Even afwachten nog, Ab Klink doet het niet slecht tot nog toe? Maar geduld is een schone zaak!
Voor mij, laten we maar opnieuw naar de stembus gaan. Misschien is dat beter?

Ja Willeke , je hebt gelijk.
IK hoop dat de z.g christelijke partijen in de toekomst niet overleven.
Beste Henk,
zo zie ik het ook: Ab Klink getuigt van zeldzame politieke moed en verantwoordelijkheid.

Dat NRC op 2 september de laatste ontwikkeling bij monde van Marc Chavannes en Frits Abrahams badinerend afdoet als 'wankelmoedig' getuigt van veel onbegrip van de krachtsverhoudingen binnen politieke partijen.
Donner ken ik als iemand die mensen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid. Hij heeft de scheur voorlopig gestuct (zoals Jan Vis zei) vermoedelijk door Ab Klink de keus voor te houden tussen a) uit de fractie stappen of b) het eindresultaat 'met een open mind' af te wachten. Vluchten was geen keus voor iemand als Ab Klink, dat wist Donner ook wel.

Uitstel van executie, niet voor Ab Klink maar voor het CDA.



InekevL
Ja, geheel mee eens. Het was absoluut noodzakelijk dat iemand zijn geweten eens liet spreken. En ik ben totaal niet verbaasd dat het iemand van Protestante huize is die het deed. Iemand bij wie de persoonlijke verantwoordelijkheid is ingebakken. En niet de kuddecultuur die je vaak bij katholieke stromingen aantreft.

Ik vond het wel weer heel goed van Maxime Verhagen dat hij niemand de vrijheid wilde ontnemen om voor zijn eigen mening uit te komen. Hoe durft zo n Wilders dat toch te vragen. Ja hij met zijn partij die uit een persoon bestaat (n.l hijzelf), kan makkelijk stellen dat hij als een mond spreekt.

Ab is een held!!!!
Held of geen held. Het CDA kan heel wat meer garen spinnen met een stevige oppositie.
Om dezelfde reden werpt Wilders zich achtermekaar op als oppositieleider. Die pakt straks daarmee nog meer stemmen.
InekevL

Op zaterdag, 4 september 2010 02:02 schreef Poldertramp het volgende:Held of geen held. Het CDA kan heel wat meer garen spinnen met een stevige oppositie. Om dezelfde reden werpt Wilders zich achtermekaar op als oppositieleider. Die pakt straks daarmee nog meer stemmen.



Doe nou toch niet zo dom!! Trap er niet in. De term oppositieleider bestaat niet eens. De oppositie is zeer divers en zal dat zeker blijven. Wilders zal een roepende in de woestijn blijven in de oppositie, om maar eens een Bijbelse term te gebruiken. Niemand zal naar hem luisteren. Hij kan weer fijn van alles roepen, waar mensen die-last-hebben-van hun buren, of andere overlast, naar luisteren. Iedereen die in staat is om zichzelfoverstijgend te denken, ziet het gevaar van de redeneringen van W, Met haatzaaien worden geen maatschappijen opgebouwd. Wel vernietigd.
adale

Op zaterdag, 4 september 2010 11:10 schreef InekevL het volgende:

Op zaterdag, 4 september 2010 02:02 schreef Poldertramp het volgende:Held of geen held. Het CDA kan heel wat meer garen spinnen met een stevige oppositie. Om dezelfde reden werpt Wilders zich achtermekaar op als oppositieleider. Die pakt straks daarmee nog meer stemmen.



Doe nou toch niet zo dom!! Trap er niet in. De term oppositieleider bestaat niet eens. De oppositie is zeer divers en zal dat zeker blijven. Wilders zal een roepende in de woestijn blijven in de oppositie, om maar eens een Bijbelse term te gebruiken. Niemand zal naar hem luisteren. Hij kan weer fijn van alles roepen, waar mensen die-last-hebben-van hun buren, of andere overlast, naar luisteren. Iedereen die in staat is om zichzelfoverstijgend te denken, ziet het gevaar van de redeneringen van W, Met haatzaaien worden geen maatschappijen opgebouwd. Wel vernietigd.

adale. Slaap lekker Nederlandse politieke partijen.Het wakker worden zal minderleuk zijn.De wereld blijft veranderen maar de Nederlandse "Dorps gemeenschap" denkt maar dat het hun niet zal raken.Wilders zaait geen haat maar vertolkt alleen wat ca 2 miljoen mensen in Nederland denken!!Luisteren is blijkbaar geen kenmerk van de Nederlandse politiek.Ik vraag mij soms af waarvoor wij een parlement hebben.Die blijken er voor te zijn als voorportaal voor een burgemeesterschap of andere goed gehonoreerde publieke functie.
edwin n

Op zaterdag, 4 september 2010 11:50 schreef adale het volgende:

Op zaterdag, 4 september 2010 11:10 schreef InekevL het volgende:

Op zaterdag, 4 september 2010 02:02 schreef Poldertramp het volgende:Held of geen held. Het CDA kan heel wat meer garen spinnen met een stevige oppositie. Om dezelfde reden werpt Wilders zich achtermekaar op als oppositieleider. Die pakt straks daarmee nog meer stemmen.

De oppositie is zeer divers en zal dat zeker blijven. Wilders zal een roepende in de woestijn blijven in de oppositie, om maar eens een Bijbelse term te gebruiken. Niemand zal naar hem luisteren. Hij kan weer fijn van alles roepen, waar mensen die-last-hebben-van hun buren, of andere overlast, naar luisteren. Iedereen die in staat is om zichzelfoverstijgend te denken, ziet het gevaar van de redeneringen van W, Met haatzaaien worden geen maatschappijen opgebouwd. Wel vernietigd.

adale. Slaap lekker Nederlandse politieke partijen.Het wakker worden zal minderleuk zijn.De wereld blijft veranderen maar de Nederlandse "Dorps gemeenschap" denkt maar dat het hun niet zal raken.Wilders zaait geen haat maar vertolkt alleen wat ca 2 miljoen mensen in Nederland denken!!Luisteren is blijkbaar geen kenmerk van de Nederlandse politiek.Ik vraag mij soms af waarvoor wij een parlement hebben.Die blijken er voor te zijn als voorportaal voor een burgemeesterschap of andere goed gehonoreerde publieke functie.



Wilders vertolkt zeker wat 2 miljoen Nederlanders denken en ik weet eigenlijk wel zeker dat er veel meer Nederlanders die zijn onderwerpen graag behandeld zien.
Maar als hij geen haat zaaide en het wat professioneler aanpakte had hij ook veel meer stemmen gehad en was er allang een kabinet gevormd.
InekevL

Op zaterdag, 4 september 2010 11:50 schreef adale het volgende:

Op zaterdag, 4 september 2010 11:10 schreef InekevL het volgende:

Op zaterdag, 4 september 2010 02:02 schreef Poldertramp het volgende:Held of geen held. Het CDA kan heel wat meer garen spinnen met een stevige oppositie. Om dezelfde reden werpt Wilders zich achtermekaar op als oppositieleider. Die pakt straks daarmee nog meer stemmen.

Doe nou toch niet zo dom!! Trap er niet in. De term oppositieleider bestaat niet eens. De oppositie is zeer divers en zal dat zeker blijven. Wilders zal een roepende in de woestijn blijven in de oppositie, om maar eens een Bijbelse term te gebruiken. Niemand zal naar hem luisteren. Hij kan weer fijn van alles roepen, waar mensen die-last-hebben-van hun buren, of andere overlast, naar luisteren. Iedereen die in staat is om zichzelfoverstijgend te denken, ziet het gevaar van de redeneringen van W, Met haatzaaien worden geen maatschappijen opgebouwd. Wel vernietigd.

adale. Slaap lekker Nederlandse politieke partijen.Het wakker worden zal minderleuk zijn.De wereld blijft veranderen maar de Nederlandse "Dorps gemeenschap" denkt maar dat het hun niet zal raken.Wilders zaait geen haat maar vertolkt alleen wat ca 2 miljoen mensen in Nederland denken!!Luisteren is blijkbaar geen kenmerk van de Nederlandse politiek.Ik vraag mij soms af waarvoor wij een parlement hebben.Die blijken er voor te zijn als voorportaal voor een burgemeesterschap of andere goed gehonoreerde publieke functie.




Ach hou toch op over die stemmers, er waren veel meer stemmers die niet op W. stemden. Hou toch op, zoveel mensen hebben SP gestemd en Partij v.d. Arbeid. Hou toch op, de visie van een man die in een volledige isolatie de zielige vervolgde zit te spelen, kan toch nooit gezond zijn.
Laat hem toch een eindje gaan fietsen of zo, of lekker kamperen. Kom op, er is geen enkele reden dat hij al die lijfwachten nodig zou hebben. Kom nou, zelfs dat is haatzaaierij.
Natuurlijk kun je anderhalf miljoen kiezers tot minderheid verklaren.
Of dat in orde is blijft een vraag.

Natuurlijk kun je gekozenen vragen om een rondje te gaan fietsen.
Maar daarvoor betalen wij ze eigenlijk niet.

Wat de stemmers op linkse partijen ons kunnen bieden zijn voorlopig nog maar beloften.
We herinneren ons nog de 70er jaren en de grote werkloosheid met afgeslankte vervroegde pensieoenen voor de ouderen, de gevolgen voor het onderwijs en de zorg naast de uitgemergelde industrie die inmiddels in dat angelsaksische denken gesmoord is, waar links de grote start voor gemaakt heef en rechts geen antwoord op had.
Gaan ze daarmee door?
-------------------------------
Er zijn vast betere coalities te smeden, met een beter en breder draagvlak
Zoals een Paars Groen coalitie.
--------------------------------
Dat denk ik ook wel. Maar wat is de kwaliteit van de huidige omhooggevallen ambtenaren?
Hoeveel benul hebben die van "toegevoegde waarde"?
Hoeveel benul hebben die van het noodzakelijke oprollen van de mouwen om eindelijk het niveau te bereiken waarmee we een goede zorg kunnen betalen naast beter onderwijs-?
Als een gmeentelijk administrateur in de Bosch hoor zegt dat hetniet bepaald de rechtse partijen zijn die de hoogst onkostennota's indienen. (En dan verzacht ik de uitspraak nog) (Bron Brabants Dagblad)

We staan in Nederland voor grote opgaven en ik ben bang dat wij over te veel mensen beschikken die daarop geen antwoord hebben. Hetzij blatend links, hetzij arrogant rechts.
Je mond valt toch open als je konstant hoort hoe iedereen probeert om elkaars manager te worden. Elke flessenteller heet "operator". Hoe verzinnen ze het.
Integendeel, ontzettend vaak zie ik mensen met beslist goede aanleg die in onze maatschappij nooit de kans krijgen om die aanleg te ontplooien en voor hem/haar en voor de maatschappij nuttig te maken.
Al eens afgevraagd waarom jongelui crimineel worden?

Leuke opmerkingen doen het misschien op verjaardagsfeestjes, maar: concrete argumenten mijne Dames en Heren, waaraan de idealisten desnoods 16uur per dag bereid zijn te geven. Dat doet een echte ondernemer ook als er iets belangrijks gerealiseerd moet worden. Arbeidsplaatsen ontstaan niet in een van 9 tot 4-cultuur.
Het kan allemaal, maar er zal heel veel van de huidige mentale slapheid moeten worden afgeschud.
edwin n

Op zaterdag, 4 september 2010 23:03 schreef Poldertramp het volgende: We staan in Nederland voor grote opgaven en ik ben bang dat wij over te veel mensen beschikken die daarop geen antwoord hebben. Hetzij blatend links, hetzij arrogant rechts. Je mond valt toch open als je konstant hoort hoe iedereen probeert om elkaars manager te worden. Elke flessenteller heet "operator". Hoe verzinnen ze het.



Hoe ze het verzinnen is niet zo moeilijk, men zoek altijd de weg van de minste weerstand.
En waarom zou je de handen uit de mouwen steken als het ook allemaal gewoon aangedragen wordt?
Dat zowel links als rechts er geen antwoord op heeft is ook wel duidelijk, wie heeft er in de politiek het lef om aan al die feestvierders te vertellen dat het feest afgelopen is?

Op zaterdag, 4 september 2010 23:03 schreef Poldertramp het volgende: concrete argumenten mijne Dames en Heren, waaraan de idealisten desnoods 16uur per dag bereid zijn te geven. Dat doet een echte ondernemer ook als er iets belangrijks gerealiseerd moet worden. Arbeidsplaatsen ontstaan niet in een van 9 tot 4-cultuur. Het kan allemaal, maar er zal heel veel van de huidige mentale slapheid moeten worden afgeschud.



Dat komt heus wel weer, maar dan moeten we wel hopen dat bij de volgende crisis de overheid geen geld meer heeft om het ziekelijke systeem alsnog weer overeind te houden.
Want terwijl de ondernemer 16 uur werkt voor een honger loontje hebben we er ook nog die tussen 9 en 4 met een vet salaris hebben.
Het is wel krom maar wel de realiteit.
@: edwin n
05-09-2010 10:35

Je hebt gelijk

We missen gewoon de mensen die met een respektabele staat van dienst en geheel buiten de bonuscultuur en de Balkenendenorm om hebben laten zien dat het om de uitdagingen gaat en daaraan dan ook het morele recht ontlenen om met de vuist op tafel te slaan en de mensen wakker te schudden.

Met een stelletje goedkope dienstverlenertjes, handelaren en 9 tot 4-burocraten kom je niet ver.

Als je de toestand van het land ziet waar per burger 2 keer zo veel bezuinigd moet worden als in Duitsland dan is die "heldenverering van Klink" ook maar een lachtertje.
Heb je ook niks van te verwachten.
Waar hebben we het eigenlijk over? Geweldig, wat een lef heeft die man. Ondertussen is er nog geen barst gedaan aan de verwaarloosden in de verpleeghuizen. De o.a. tegenover Belgie behoorlijk achtergebleven kwaliteit der Nederlandse ziekenhuizen. Nederlandse technici werken massaal in de BRD.. Ca 6000 Nederlanders vonden een leidinggevende job in de Zuidduitse industrie en uiteraard niet alleen daar. Ik ken zelfs een Nederlands bedrijfje dat daardoor dicht ging.
Denk ook aan het onlangs naar het Ruhrgebied vertrokken Limburgse bedrijf dat zonnepanelen maakt en nu wel perfekt draait.
We lopen zeker 10 jaar achter in de nieuwe energietechnieken, zelfs Denemarken is ons al ver vooruit.

Waar blijven de echte "Helden"??
edwin n

Op maandag, 6 september 2010 14:53 schreef Poldertramp het volgende: Waar blijven de echte "Helden"??



Die zijn grotendeels al naar het buitenland vertrokken en die achter gebleven zijn zitten nu verstrikt in de regelgeving.

Helden in de politiek zullen er ook wel zijn, maar als je eerst met 16 miljoen mensen het eens moet zijn, kan het wel lang duren voor je iets van de grond krijgt.
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Gerelateerde ideeën

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.