de formatie snel en overzichtelijk

Er zijn nu 20 reacties | 10 juni 2010 17:33
Wat vindt u van deze bijdrage? 0 3

Kwaliteit gaat voor snelheid.
Maar ik adviseer Mark Rutte om Cohen te vragen premier te worden.
En samen met de leiders van GL en D66 een kabinet te formeren

Als Rutte leiderschap toont, en dit voorstelt kiest hij de snelste route naar een kabinet dat iets positiefs voor het land kan betekenen.

VVD op sociale zaken en werkgelegenheid (evt Rutte zelf)
VVD op buitenlandse zaken
VVD op justitie
VVD op MKB en innovatie, Landbouw
VVD Volksgezondheid en voedsel kwaliteit en sport

GL op VROM, EZ, Energie en Duurzaamheid

PvdA op defensie en ontwikkelingssamenwerking
PvdA op financieen
PvdA op onderwijs
PvdA Verkeer en Waterstaat
PvdA algemene zaken

D66 op binnenlandse zaken etc

D66 en GL krijgen dan wat staatssecretariaten op de PvdA en VVD ministeries
PvdA en VVD kunnen ook ieder een ministerie afstaan aan deze partijen

Er zijn 20 reacties

Reacties overzicht (20)

Sorteren
adale
We zijn weer bezig een coalitie te vormen buiten de kamer om.Als men dan onerling heeft uitgemaakt wie er met wie de coalitie zal vormen dan sluit dat gezelschap zich op en gaat met men onderling, alweer zonder de 2e kamer ook maar te informeren hoe het e.e.a.verloopt, de partij belangen af spreken en als dat afgesproken is komen we naar buiten met de mededeling hoe de coalitie er uit ziet.Daarbij worden meestal zodanige afspraken gemaakt dat de kamer praktisch n iets in te brengen heeft.Dat noem ik gen democratie maar achterkamertjes politiek .
Bij de huidige toestand van de sterk gefragmenteerde politieke toestand moet volgens mij de minister president, die in feite regeringsleider is,direct door de 2e kamer gekozen worden.Dan heeft de kamer het laatste oordeel over de degene die de regeringsploeg gaat leiden.De nieuwe ministerpresident moet zelf zijn collega minsters aanstellen.Het doel van deze manier is dat nu dan het instellen van een regeringsploeg openbaar is wordt en dat op die manier de kiezer veel meer wordt betrokken bij die proces.De kamer is dan volledig betrokken bij dit proces.Dat is in mijn ogen pas echt democratisch.De manier die er in 2006 is toegepast geweest is meer een methode van regenten.Zodeden ze het in de 17e eeuw ook in de staten van Holland.
Kwaliteit gaat voor snelheid. Daar houd het qua instemming mijnerzijds op voor wat betreft het verhaal van Daalder. Ook hier blijkt weer weinig respect voor de democratie. Nu de verkiezingsuitslag niet lekker uitpakt voor bepaalde groeperingen, probeert men de stem van het volk het zwijgen op te leggen via achterklap en gemeen spel.
De kiezer heeft duidelijk de wens uitgesproken dat de nieuwe politiek van Wilders' PVV een stem moet krijgen in het kabinet. Als een partij van negen naar vijfentwintig zetels schiet en daarmee de grote winnaar van de verkiezingen is, dan kan, en mag, je deze partij niet een eerlijke kans onthouden middels een veredeld cordon sanitaire!
Neem daarbij in ogenschouw dat de PVV zich flexibel opstelt (om niet weer het verwijt te krijgen dat men niet wederom DURFT te regeren) en dat als men via achterkamertjespolitiek, achterklap en gemeen spel de PVV buiten de regering houdt, dan zal de PVV munt electoraal slaan deze gluiperige behandeling en bij een volgende verkiezing NOCH harder toeslaan. Nederland heeft met luider stem laten weten wat men vindt van het failliet van de multiculturele samenleving. Die stem kan en mag de politiek niet naast zich neerleggen en net doen alsof hun neus bloedt. Dan kunnen we de verkiezingen wel afschaffen. Veel duidelijker kan het Nederlandse volk zich niet uitspreken. De volgende stap wordt anders een linkse generaal die een coupe pleegt.
Daalder:
[PvdA op defensie en ontwikkelingssamenwerking
PvdA op financieen]

Is het niet exact deze posten waar de kiezer zich zo nadrukkelijk TEGEN heeft uitgesproken? Is het niet juist die weggeef-politiek van die linkse uitvreters die zoveel kwaad bloed heeft gezet?
Is het niet het wanbeleid van de linkse ministers van financiën die ons land telkens weer met een aan kamikazes grenzende rücksichtslosheid naar de rand van de afgrond sturen waar de kiezer nu een overduidelijk NEE tegen heeft gezegd?
Als er twee posten zijn waar de PvdA nooit, maar dan ook NOOIT meer op terug zou mogen keren (zou eigenlijk grondwettelijk moeten worden vastgelegd) zijn het deze twee posten!
Het invullen van de ministerposten lijkt mij wat voorbarig, er moet immers eerst een coalitie gevormd worden.

Van de andere kant, Rutte heeft aangegeven voor 1 juli een kabinet te willen..
En toch vind ik de postenvoorstelling van Henk Daalder heel verdedigbaar.

Maar anderzijds vind ik Cohen toch te veel een Ambtenaar net als hoewel op andere manier Balkenende.
Rutte mist ook wel een beetje het overwicht van een Bolkestein of een Lubbers.,

Verder heb ik mijn vertrouwen in "Links" verloren nadat ze mijn stem misbruikt hebben om een leger mensen in fantasiefunkties o.a. allerlei vormen van welzijnswerk mijn geld te laten opmaken. Waardoor ik ook een van de 700.000 werklozen werd die daarmee gemaakt werden.
Omdat ik altijd heb doorgeleerd kon ik me met een beginkapitaal van een paar honderd gulden zelfstandig maken en heb wel heel veel mensen aan betere konkrete werkkringen kunnen helpen, mogelijk meer dan 150. Zoals elke vakman doet.
Die hebben geen last van de crisis en zijn dus niet massaal ontslagen zoals de welzijnswerkers van oom Joop.

Maar als Nederand weer een partij aan de regering wil die alleen geld kan uitgeven zonder ooit te beseffen dat het misschien toch nog ergens verdiend moet worden.
Het zij zo.

Ben het overigens met je eens dat het vliegveld Eindhoven naar de Peel zou moeten.

Op donderdag, 24 juni 2010 00:41 schreef Poldertramp het volgende:En toch vind ik de postenvoorstelling van Henk Daalder heel verdedigbaar.


Volstrekt ONverdedigbaar als je de kiezer serieus neemt. He is juist de ontwikkelingshulp en de post financiën waar de kiezer zich ontegenzeggelijk tegen heef t uitgesproken dat daar wederom een links beleid op zou mogen volgen...
@: Ron Huizen
24-06-2010 00:51 schreef: Het is juist de ontwikkelingshulp en de post financiën waar de kiezer zich ontegenzeggelijk tegen heef t uitgesproken dat daar wederom een links beleid op zou mogen volgen...

Of de kiezer zich deze details realiseert , waag ik te betwijfelen.
Ben er nog geen tegengekomen en ok in de intervieuws op TV zie je ze niet. De moderne burger loopt met een partij weg of is er tegen op basis van wat er tot hem doordringt aan populaire kreten.
Heb ze wel ontmoet die ronduit zeggen spijt te hebben op de PVV gestemd te hebben als het waar is dat er in het programma staat dat iedereen etnisch geregistreerd zou moeten worden.
Dat is al eens eerder gebeurd door een dictator met een snorretje. Ja die van hiernaast. Maar klop maar niet op de borst dat wij beter zijn, want een meer fundamentalistisch deel van het nederlandse volk verklaarde al veel eerder in de 17e eeuw mensen met donkere huid als zijnde zonder ziel en dus commercieel bruikbaar en verhandelbaar.
Dat duurde tot in de 20ste eeuw. (Apartheid en "decimeren" zijn helaas dus wel Nederlands, je weet wel die mensen die 60 jaar lang lopen te roepen dat ze zoveel beter zijn dan Duitsers en evt. anderen)
Wie denkt daarover nog na? Niemand toch, althans bijna.

Ook in crisistijd hebben wij grote welvaart. Niet eens vergelijhkbaar met de landen waar wij de grondstoffen en het voedsel weghalen dat zij daar feitelijk zelf nodig hebben.
Erger nog de indianenmoord gaat in Brazilie nog steeds door om de enorme oppervlakken te realiseren en "mensenvrij" te maken voor onze sojabehoefte vooral in de vleesproduktie.
Mag dus wel wat van terug.
Ben het wel mee eens dat je iemand die honger lijdt beter een hengel kunt geven dan dat je hem elke dag vis brengt. Maar na vele tientallen jaren schijnt men daar achter te komen.

Op donderdag, 24 juni 2010 12:12 schreef Poldertramp het volgende:
Of de kiezer zich deze details realiseert , waag ik te betwijfelen.
Ben er nog geen tegengekomen en ook in de intervieuws op TV zie je ze niet. De moderne burger loopt met een partij weg of is er tegen op basis van wat er tot hem doordringt aan populaire kreten.


Je kunt proberen de massale keuze voor de PVV te bagatelliseren en af te doen als 'onnadenkendheid', maar daarmee doe je geen recht aan de anderhalf miljoen kiezers die welbewust de PVV kozen. Me dunkt dat ze genoeg in de media gewaarschuwd zijn het niet te doen. Dat ze toch nadrukkelijk het vakje PVV in kleuren kan je dan ook niet als onnozelheid afdoen.

Op donderdag, 24 juni 2010 12:12 schreef Poldertramp het volgende:
Heb ze wel ontmoet die ronduit zeggen spijt te hebben op de PVV gestemd te hebben als het waar is dat er in het programma staat dat iedereen etnisch geregistreerd zou moeten worden.


Ik heb ze alleen maar ontmoet die achteraf stellen dat ze spijt hebben niet toch voor de PVV te hebben gestemd waar ze wezenlijk achter stonden, maar hoopten dat de democratie hier fatsoenlijk mee om zou gaan. Helaas liet de democratie ze hopeloos in de steek. De opiniepeilingen laten dan ook een dramatische stijging van de PVV zien op basis van het cordon sanitaire dat de gevestigde orde paniekelijk heeft opgetrokken. Op naar 76 zetels voor de PVV. Als het niet goedschiks kan, dan moet het maar kwaadschiks en wordt dit land volledig overgeleverd aan de PVV-horden..Maar alles beter dan een Nederland dat geregeerd wordt door de Shariawetgeving die links Nederland zo onnadenkend propageert.

Op donderdag, 24 juni 2010 12:12 schreef Poldertramp het volgende:
Dat is al eens eerder gebeurd door een dictator met een snorretje. Ja die van hiernaast.


Je vergelijkingen van de brave Joden van destijds met het Marokkaanse geteisem van heden ten dage is stuitend. Want daar komt je hunkerende vergelijking met Adolf Hitler gewoon op neer. Je koestert de parallellen tussen Adolf en Geert, maar weigert ten principale de vergelijking te trekken tussen de Islamitische hordes die hier sharia, Jodenhaat , homohaat en anti-democratische houding propageren. En dat hoort er dan OOK bij! Een beetje goedkoop refereren aan de veertiger jaren is leuk en heel erg links-populistisch, maar het snijdt gewoon geen hout als je die vergelijking door moet trekken naar de vreemde bezetter die hier wezensvreemde wetten komt introduceren en haat predikt jegens andere bevolkingsgroepen.

Op donderdag, 24 juni 2010 12:12 schreef Poldertramp het volgende:
Maar klop maar niet op de borst dat wij beter zijn, want een meer fundamentalistisch deel van het Nederlandse volk verklaarde al veel eerder in de 17e eeuw mensen met donkere huid als zijnde zonder ziel en dus commercieel bruikbaar en verhandelbaar.


Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Anno 2010 zijn 'WIJ' tot inkeer gekomen, maar willen de door jou zo aanbeden Islamieten qua beschaving en wetgeving terug naar enkele jaren na het begin van de jaartelling: vrouwen een shawl om omdat de mannen hun leuter anders niet in de broek kunnen houden, mannen en vrouwen gescheiden theaterplaatsen en homo's met het hoofd naar beneden van hoge gebouwen sodemieteren. Dát is de toekomst waar jij voor pleit door de PVV op één lijn te stellen met het derde rijk. Houd goed in gedachten dat het vierde rijk gewoon een islamitisch rijk is zonder rechten voor vrouwen en andersdenkenden.
edwin n
Ik weet niet hoeveel rijken er nog komen, maar het laatste rijk zal toch het rijk zijn waar we allemaal met elkaar kunnen leven zonder problemen.

Op zondag, 27 juni 2010 23:30 schreef edwin n het volgende:Ik weet niet hoeveel rijken er nog komen, maar het laatste rijk zal toch het rijk zijn waar we allemaal met elkaar kunnen leven zonder problemen.

Ik wou dat ik je optimisme kon delen... Ik vrees dat het laatste rijk dat van de facetogigen zal zijn...
edwin n

Op maandag, 28 juni 2010 00:27 schreef Ron Huizen het volgende: Ik vrees dat het laatste rijk dat van de facetogigen zal zijn...


Nooit van gehoord, maar het klinkt niet echt van jipie jha hè.

Op maandag, 28 juni 2010 12:18 schreef edwin n het volgende:

Op maandag, 28 juni 2010 00:27 schreef Ron Huizen het volgende: Ik vrees dat het laatste rijk dat van de facetogigen zal zijn...


Nooit van gehoord, maar het klinkt niet echt van jipie jha hè.


Facetogigen zijn in de volksmond beter bekend als 'insecten'... :-)))
› Ron Huizen
27-06-2010 21:14:
Lees je reakties nog eens door. En kijk naar de vele daarin verwerkte vooroordelen.
Het op een hoop gooien van een komplete bevolkingsgroep.
Het opplakken van negatieve etiketten op in feite elk lid van die bevolkingsgroep.
Het vooronderstellen van antidemokratische instellingen zonder motivatie.
Het smalend, dus onvolwassen reageren op anders denken in plaats van met argumenten.
En nog zo wat.
Overigens ben ik niet links, maar ga ik als vrijdenker veel meer uit van echt christelijke principes, sociaal dus doorgaans beter gefundeerd, dus niet calvinistisch ofzo die zich letterlijk vastklampen aan een, overigens leerzaam en interessant, maar desondanks uitermate oud boek, waar door het tijdverschil alleen al grote onzin van gemaakt kan worden.

Overigens heb je gelijk dat de insekten ons overleven. Beter aanpassingsvermogen onder andere.
Want binnen ca 8 miljoen jaar zal de aarde voor menselijke bewoning te heet zijn. De fusieprocessen in de zon passen zich ook daar aan nieuwe omstandigheden aan. Maar pas over enkele miljarden jaren explodeert hij en wordt een supernova. Ik wacht daar maar niet op.

Op maandag, 28 juni 2010 15:20 schreef Poldertramp het volgende:› Ron Huizen
27-06-2010 21:14:
Lees je reakties nog eens door. En kijk naar de vele daarin verwerkte vooroordelen.


Ik heb mijn laatste reactie aan jou nog eens doorgenomen, maar herken jouw kritiek daarin niet. Vooroordelen zijn oordelen die je maakt nog vóór de feitelijkheden een en ander hebben bevestigd.
Mijn oordeel is gebaseerd op de werkelijkheid van alledag waarin we continue geteisterd worden door de 'inbreng' van Islamieten. Persoonlijke ervaringen aangevuld met nieuws en actualiteiten.

Op maandag, 28 juni 2010 15:20 schreef Poldertramp het volgende:Het op een hoop gooien van een komplete bevolkingsgroep.
Het opplakken van negatieve etiketten op in feite elk lid van die bevolkingsgroep.
Het vooronderstellen van antidemokratische instellingen zonder motivatie.


Met 54% van de Marokkaanse jongeren die voor geweldsmisdrijven, diefstal en straatterreur met justitie in aanraking komen, ben IK het niet die ze op een hoop gooit, maar zijn ze dat zelf. Voeg daarbij ook het exorbitante beroep dat ze p onze sociale voorzieningen doen en we kunnen rustig en objectief stellen dat we hier met een groepsprobleem te maken hebben dat voor het grootste deel van deze groep geldt. Natuurlijk zijn er ook goedwillenden onder: die mag je uiteraard nooit veroordelen op hetgeen hun groepsgenoten uitvreten. Ik heb herhaaldelijk aangegeven - hier en in andere fora - dat wat mij betreft iedereen welkom is die hier op een positieve manier aan onze samenleving wil deelnemen en daar ook zelf zijn steentje toe wil bijdragen. Helaas blijken dit soort mensen hoge uitzonderingen in de Islamitische gemeenschap.

Op maandag, 28 juni 2010 15:20 schreef Poldertramp het volgende:Het smalend, dus onvolwassen reageren op anders denken in plaats van met argumenten.


Dat ben ik al helemaal niet tegen gekomen.
Argumenten vind je in iedere uitzending van Opsporing verzocht of de lokale equivalenten daarvan. Er zijn ook massa's artikelen en onderzoeken die argumenten aandragen waarom de Islam een agressief en totalitair gedachtegoed is. Dat Joden (daar hebben we ze weer) vandaag de dag niet eens meer openlijk over straat durven en hun geloof durven te beleiden is óók een argument. Persoonlijk vind ik het continue schermen met vergezochte overeenkomsten met het Duitsland van Hitler juist blijk geven van gebrek aan argumenten en onvolwassen reageren. Maar goed: dat brengt de discussie helemaal naar een bedenkelijk niveau...
Jammer dat Nederland steeds minder democratisch lijkt te worden. Zelfs koningin Beatrix lijkt zich niets van de kiezers aan te trekken. Op zich wordt nu wel duidelijk dat de macht van de koningin veel te veel is. In het verleden zijn er ook al (te)veel PvdA-burgemeesters aan gesteld door de koningin. En nu laat Job Cohen ook weer zien dat " hij de koningin goed kent " en daardoor een goede kans maakt. Zo zie je dat te lang op de troon zitten te veel vriendjes politiek met zich mee kan brengen.
Ron Huizer schreef::Mijn oordeel is gebaseerd op de werkelijkheid van alledag waarin we continue geteisterd worden door de 'inbreng' van Islamieten. Persoonlijke ervaringen aangevuld met nieuws en actualiteiten.
----
Er is net een onderzoek gepubliceerd waaruit blijhkt dat van elke twee jonge marokkanen er een voor zijn 22ste een misdrijf pleegt.
Dus ...... de andere niet.
Als je stelt dat is veel te hoog aantal. Dan heb je volkomen gelijk. Daar heeft de nederlandse overheid ook schromelijk gefaald. Heb je allemaal gelijk aan.
Alleen die andere helft meeveroordelen is niet goed.
----------------
Het komt mij voor dat wij ze minstens zoveel op een hoop gooien als zijzelf. Het is een voor deze gebieden een vreemde nieuwe kultuur en men gaat dan op elkaar klitten. Steun zoeken bij elkaar. Dat doen de vele duizenden Nederlanders in de Bondsrepubliek ook. Gaan somszelfs in clusters bij elkaar wonen. In grensgebied zijn dorpen waar nog maar enkele duitsers wonen.
---------------------
In 70er jaren werd er een hele banencultuur opgebouwd rond de nieuwkomers. De staatsruif met uitkeringen werd door ons wijd opengezet.
Toch viel alles nog mee vergeleken met nu. De "lastpakken" zijn tussen 15en 25 jaar. Dus van doorgaans na 1990. Vaak hier geboren en wij maar denken dat onze cultuur vanzelf wordt overgenomen.
Als wij die mensen hier naartoe halen dan moeten wij ook de bijbehorende maatregelen nemen.
Maar, zoals altijd ontbreekt het in Nederland aan daadkracht en als het dan mis gaat omdat onze leden van politieke partijen alleen maar angelsaksisch kort zicht hebben, dan wordt er pas alarm geslagen als het te laat is.
Het gevolg is dat de ontstane paniek de mensen met hun gebrekkig inzicht in de extreme hoek jaagt. Want voorheen hebben we nog nooit zoveel mensen op een extreem standpunt gekregen.
----------------------
Het voorbeeld van Hitler irriteert misschien wel een beetje. Maar ook daar zag het er in het begin uiterst onschuldig uit. En nu hebben we er weer een die openlijk spreekt over "kopvoddentax". In feite grote onzin want in de 50er jaren droeg zowat elke vrouw in Nederland meer of minder vaak een hoofddoek.
En dat zo'n uitspraak nogal boosaardig overkomt, lijkt me nogal logisch. Hier richt men zich duidelijk op het geloof en niet op het lastpakkenverschijnsel. Dan komt de haat om de hoek kijken.
Het ten onrechte verwarren van geloof met cultuur is een ongezond verschijnsel.
Etnische registratie heeft dezelfde ongezonde achtergrond. Dit is geen Servische enclave.
Kunnen daar zuivere motieven achter steken?
spock

Op maandag, 28 juni 2010 23:01 schreef Antoinettte het volgende:Jammer dat Nederland steeds minder democratisch lijkt te worden. Zelfs koningin Beatrix lijkt zich niets van de kiezers aan te trekken. Op zich wordt nu wel duidelijk dat de macht van de koningin veel te veel is. In het verleden zijn er ook al (te)veel PvdA-burgemeesters aan gesteld door de koningin. En nu laat Job Cohen ook weer zien dat " hij de koningin goed kent " en daardoor een goede kans maakt. Zo zie je dat te lang op de troon zitten te veel vriendjes politiek met zich mee kan brengen.



minder democratisch LIJKT te worden? echte democratie is er nooit geweest en het beetje dat nog over is brokkelt steeds verder af. het is een en al arrogantie voor de kiezer, het landsbelang? interesseert ze niets. allemaal politieke machtsspelletjes. harry potter weg--een andere er voor in de plaats die ook alleen maar het eigen belang ziet. minachten van 1.3 millioen kiezers getuigt dat hij niet wil weten wat de bevolking wil, want de pvv is hem niet christelijk genoeg. ze moeten eens leren luisteren naar wat jan in de straat wil. en zo zijn ze allemaal bezig om een paar stoeltjes te krijgen. daarom beter een regering zonder parteipolitieke achtergrond, EN deskundigen zodat dure externe buro's niet meer hoeven op te treden. groet, spock.
Willeke

Op maandag, 14 juni 2010 10:47 schreef stefanp85 het volgende:Het invullen van de ministerposten lijkt mij wat voorbarig, er moet immers eerst een coalitie gevormd worden.

Van de andere kant, Rutte heeft aangegeven voor 1 juli een kabinet te willen..

Ja Stefan, het kabinet laat nog ff op zich wachten. En 1 juli, ja, dat is allemaal prietpraat.
Klets. Maar ik blijf toch voor een Natuurpartij en een echte Natuur, Voeding en Milieu minister.
Zal wel te voorbarig gedacht zijn. We zien wel!.
spock

Op maandag, 14 juni 2010 10:47 schreef stefanp85 het volgende:Het invullen van de ministerposten lijkt mij wat voorbarig, er moet immers eerst een coalitie gevormd worden. Van de andere kant, Rutte heeft aangegeven voor 1 juli een kabinet te willen..



heeft hij ook gezegd welk jaar? en ook: dit paars plus bebeuzel houd geen stand.
spock

Op vrijdag, 11 juni 2010 01:50 schreef Ron Huizen het volgende:Kwaliteit gaat voor snelheid. Daar houd het qua instemming mijnerzijds op voor wat betreft het verhaal van Daalder. Ook hier blijkt weer weinig respect voor de democratie. Nu de verkiezingsuitslag niet lekker uitpakt voor bepaalde groeperingen, probeert men de stem van het volk het zwijgen op te leggen via achterklap en gemeen spel. De kiezer heeft duidelijk de wens uitgesproken dat de nieuwe politiek van Wilders' PVV een stem moet krijgen in het kabinet. Als een partij van negen naar vijfentwintig zetels schiet en daarmee de grote winnaar van de verkiezingen is, dan kan, en mag, je deze partij niet een eerlijke kans onthouden middels een veredeld cordon sanitaire! Neem daarbij in ogenschouw dat de PVV zich flexibel opstelt (om niet weer het verwijt te krijgen dat men niet wederom DURFT te regeren) en dat als men via achterkamertjespolitiek, achterklap en gemeen spel de PVV buiten de regering houdt, dan zal de PVV munt electoraal slaan deze gluiperige behandeling en bij een volgende verkiezing NOCH harder toeslaan. Nederland heeft met luider stem laten weten wat men vindt van het failliet van de multiculturele samenleving. Die stem kan en mag de politiek niet naast zich neerleggen en net doen alsof hun neus bloedt. Dan kunnen we de verkiezingen wel afschaffen. Veel duidelijker kan het Nederlandse volk zich niet uitspreken. De volgende stap wordt anders een linkse generaal die een coupe pleegt.



het blijft hetzelfde: gevestigde partijen zijn aan de macht en willen niets weten van echte vernieuwingen.
door de pvv te negeren beledigen ze meer dan 1 miljoen kiezers. achterkamertjes politiek zal blijven bestaan. we hebben onze stem uitgebracht, en verder worden we genegeerd als zijnde dom stemvee. en paars-plus? houd het geen jaar vol ALS er een paars plus komt wat ik niet hoop. want dan gaat ge pamperen van tuig gewoon door.
groet, spock
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.