Naiviteit van de klimaat gelovigen.

Door adale
Er zijn nu 7 reacties | 12 januari 2010 14:51
Wat vindt u van deze bijdrage? 1 1

Bij de klimaathype hebben wij het maar over besparen om de vermindering van het energie verbruik te bereiken.Ik verbaas mij over de naiviteit die hieruit spreekt. Geloloft Mw van Tongeren en met haar Greenpeace dat de wereld bereid is om die voorgestelde besparingen na te streven na de verwennerij in de voorgaande jaren? In die voorgaande jaren al daterend van 1950 af is in het westen alles aan gedaan om het vervangen van mensekijke arbeidskracht in door mechanisatie, hetgeen betekent energie toepassen,Dat proces is nog echt niet afgelopen.Nog steeds zijn we bezig menselijke werkkracht te vervaqngen door mechanische en andere middelen.Dit gebeurt zefs al in de z.g.ontwikkelings landen.We hoeven in onze eigen huishouding te kijken om te merken dat we daar alleen al vele zaken hebben gemechaniseerd (was machines, vaatwassers,droog apparaten, enz.Dat laat niemand meer afnemen!
Daarom is het veel efficienter en meer acceptabel om die klimaat hype om te zetten in een sterk verhoogde inspanning om de duurzame energie bronnen ontwikkelen zoals zonne energgie, waterkracht, geothermische energie, kernenergie(misschien), golfenergie, brandstofcellen op basis van waterstof, enz. Meerdere van deze zijn al in redelijk gevorderd stadium alleen een financiele onderbouwing om die ontwikkeling tot marktwaarde te brengen ontbreekt nog. Waarom? Wel om de volgende redenen:
A) Alle staten die aardolie winnen zullen bij geslaagde ontwikkeling van duurzame energie bronnen hun inkomsten verliezen.En dat zijn er nogal wat. Zij hebben dus totaal geen belang bij een ontwikkeling van duurzame energiebronnen.
B) De voorraad fossiele brandstoffen ,en zelfs uranium,zijn eindig.Over zeg ca 40 jaar is de olie waarschijnlijk op.Willen we dan onze huidige levensstandaard kunnen handhaven dan moet die duurzamd energie bronnen er wel zijn.

Er zijn 7 reacties

reageer ook op deze bijdrage:

Reacties overzicht (7)

Sorteren
edwin n
Ik heb zelf een gasbedrijf als buurman, die houd alle duurzame energie tegen wat zij maar kunnen.
Dus daar ligt het probleem en daarvoor ga ik m'n lampen niet eerder uit doen, die energie moet kennelijk zo snel mogenlijk op en OP=OP.
Nee Greenpeace is natuurlijk niet zo naief, nooit geweest trouwens. Wanneer je niets van deze beweging weet kun je hooguit zo naief reageren als Adale. Duurzame energie is juist datgene waar oa Greenpeace naar streeft.
Dat de mensen mechaniseren betekent niet meer CO2 uitstoot als de energie duurzaam wordt gewonnen.
En het is simpel Op=Op en dat is de enige echte manier om volgvreten varkens en mensen iets te leren.
Je inschatting van de domheid en materialisme van de mens is prima.
Wat dat betreft is de mens veel dommer dan de meeste dieren. Een hamster hamstert zelfs voor slechte perioden.
Tja maar er is niets wat de volgevreten mens aanzet om duurzame energie te gebruiken behalve de verplichting dus belasting verhoging op fossiele energie en subsidie op duurzame.
Dat is de enige manier waarop de commerciele kijkertjes wat leren.
Geld halen uit hun eige portemonnee.
De eigen portemonnee is immers de enige religie en heilige koe anno 2010.
Niveau o maar ja; domme mensen leren alleen van de zweep.
Kijk eens aan "klimaatgelovige"; grappig woord: je zit in het klimaat je bent er onderdeel van en jij gelooft er kennelijk niet in, Adale. Je ademt kennelijk niet.
Nee de naieviteit ligt geheel bij jou, domme materialiste.
Maar inderdaad Op=Op.
Dus dan zullen de vraatzuchtige mensen iets anders moeten bedenken.
Hopelijk komt het op tijd.
Zonder zweep over mensen zoals jij gaat dat niet lukken.
Nou ja shoppend je ondergang tegemoet is ook een optie.
adale

Op dinsdag, 12 januari 2010 17:25 schreef vladimir het volgende:Kijk eens aan "klimaatgelovige"; grappig woord: je zit in het klimaat je bent er onderdeel van en jij gelooft er kennelijk niet in, Adale. Je ademt kennelijk niet.
Nee de naieviteit ligt geheel bij jou, domme materialiste.
Maar inderdaad Op=Op.
Dus dan zullen de vraatzuchtige mensen iets anders moeten bedenken.
Hopelijk komt het op tijd.
Zonder zweep over mensen zoals jij gaat dat niet lukken.
Nou ja shoppend je ondergang tegemoet is ook een optie.

Vladimir is ondanks zijn denigrerende opmerkingen aan mijn adres wel met mij eens.In wezen zegt hij hetzelfde ,n.l.dat de eerste en meest dringende actie is het marktklaar maken van de verschillende duurzame energie bronnen.Ik zou er nog aan toe willen voegen dat we bij die ontwikkelingsactiviteiten ook moeten gaan sreven naar zonnecellen met een veel hoger rendement dan nu beschikbaar is.Ik ben nog steeds van mening dat dit de meest aantrekkelijke duurzame energie bron is.Hij blijkt het ook eens te zijn met mijn mening dat de huidige verwende maatschappij niet alleen niet bereid is maar ook nog gewoon niet in staat is om in zijn dagelijks leven meer dan 20 a 30% energie te besparen.Dat zou een te grote verandering in zijn levensstijl betekenen.dat brengt zelfs vladimir
niet op!.
adale.

Op maandag, 18 januari 2010 15:56 schreef adale het volgende:

Op dinsdag, 12 januari 2010 17:25 schreef vladimir het volgende:Kijk eens aan "klimaatgelovige"; grappig woord: je zit in het klimaat je bent er onderdeel van en jij gelooft er kennelijk niet in, Adale. Je ademt kennelijk niet. Nee de naieviteit ligt geheel bij jou, domme materialiste. Maar inderdaad Op=Op. Dus dan zullen de vraatzuchtige mensen iets anders moeten bedenken. Hopelijk komt het op tijd. Zonder zweep over mensen zoals jij gaat dat niet lukken. Nou ja shoppend je ondergang tegemoet is ook een optie.

Vladimir is ondanks zijn denigrerende opmerkingen aan mijn adres wel met mij eens.In wezen zegt hij hetzelfde ,n.l.dat de eerste en meest dringende actie is het marktklaar maken van de verschillende duurzame energie bronnen.Ik zou er nog aan toe willen voegen dat we bij die ontwikkelingsactiviteiten ook moeten gaan sreven naar zonnecellen met een veel hoger rendement dan nu beschikbaar is.Ik ben nog steeds van mening dat dit de meest aantrekkelijke duurzame energie bron is.Hij blijkt het ook eens te zijn met mijn mening dat de huidige verwende maatschappij niet alleen niet bereid is maar ook nog gewoon niet in staat is om in zijn dagelijks leven meer dan 20 a 30% energie te besparen.Dat zou een te grote verandering in zijn levensstijl betekenen.dat brengt zelfs vladimir niet op!. adale.


Natuurlijk ben ik het met me eens maar met termen als klimaatgelovige en domme greenpeace nader je je doel niet echt.
Je moet je bondgenoten niet tot vijanden maken; de materialistische mens is al vijand genoeg en 30% besparing red ik heus. Zonder moeite. Ik hecht niet aan een helehoop producten die aangedreven worden door fossiele energie zoals de auto.
Marktklaar maken moeten we dus samen doen bv door gigantische belastingverhogingen op fossiele energie en gigantische subsidies op duurzame
adale

Op maandag, 18 januari 2010 19:57 schreef vladimir het volgende:

Op maandag, 18 januari 2010 15:56 schreef adale het volgende:

Op dinsdag, 12 januari 2010 17:25 schreef vladimir het volgende:Kijk eens aan "klimaatgelovige"; grappig woord: je zit in het klimaat je bent er onderdeel van en jij gelooft er kennelijk niet in, Adale. Je ademt kennelijk niet. Nee de naieviteit ligt geheel bij jou, domme materialiste. Maar inderdaad Op=Op. Dus dan zullen de vraatzuchtige mensen iets anders moeten bedenken. Hopelijk komt het op tijd. Zonder zweep over mensen zoals jij gaat dat niet lukken. Nou ja shoppend je ondergang tegemoet is ook een optie.

Vladimir is ondanks zijn denigrerende opmerkingen aan mijn adres wel met mij eens.In wezen zegt hij hetzelfde ,n.l.dat de eerste en meest dringende actie is het marktklaar maken van de verschillende duurzame energie bronnen.Ik zou er nog aan toe willen voegen dat we bij die ontwikkelingsactiviteiten ook moeten gaan sreven naar zonnecellen met een veel hoger rendement dan nu beschikbaar is.Ik ben nog steeds van mening dat dit de meest aantrekkelijke duurzame energie bron is.Hij blijkt het ook eens te zijn met mijn mening dat de huidige verwende maatschappij niet alleen niet bereid is maar ook nog gewoon niet in staat is om in zijn dagelijks leven meer dan 20 a 30% energie te besparen.Dat zou een te grote verandering in zijn levensstijl betekenen.dat brengt zelfs vladimir niet op!. adale.


Natuurlijk ben ik het met me eens maar met termen als klimaatgelovige en domme greenpeace nader je je doel niet echt.
Je moet je bondgenoten niet tot vijanden maken; de materialistische mens is al vijand genoeg en 30% besparing red ik heus. Zonder moeite. Ik hecht niet aan een helehoop producten die aangedreven worden door fossiele energie zoals de auto.
Marktklaar maken moeten we dus samen doen bv door gigantische belastingverhogingen op fossiele energie en gigantische subsidies op duurzame

Ik ben het helemaal eens met de mening van vladimir dat we de ontwikkeling van duurzame energiebronnen samen moeten doen.Of daarvoor nu gigantische belasting verhogingen nodig zijn ben ik niet zo zeker van.Vele mogelijkheden van duurzame energieopwekking zij al bekend maar dat is wel juist: het zal veel geld kosten om die marktrijp te maken.Zolang echter aan de aardolie productie en handel zoveel wordt verdient als nu vrees ik dat er van dat innovatieve werk weinig terecht komt.Inderdaad, over zeg 30 a 40 jaar is de aardolie op=op en dan moeten die alternatieve mogelijkheden er zijn als we ons huidige levenspeil willen houden en ook nog wat kunnen doen voor die landen die nog niet zo ver zijn als de industriele westelijke wereld.Ik heb het in het begin gehad over een geloof in in de CO2 toename als oorzaak van de klimaat verandering.Ik denk nu dat we er nog een ander geloof aan toe kunnen voegen, n.l. het besparings geloof. Er wordt gesuggeerd dat we door energie besparingen het probleem kunnen reduceren.Ook dat is een vorm van geloof.Zoals het met meerdere geloven gaat is dit ook weer een illusie om de boven genoemde reden.

Op dinsdag, 19 januari 2010 21:32 schreef adale het volgende:

Op maandag, 18 januari 2010 19:57 schreef vladimir het volgende:

Op maandag, 18 januari 2010 15:56 schreef adale het volgende:

Op dinsdag, 12 januari 2010 17:25 schreef vladimir het volgende:Kijk eens aan "klimaatgelovige"; grappig woord: je zit in het klimaat je bent er onderdeel van en jij gelooft er kennelijk niet in, Adale. Je ademt kennelijk niet. Nee de naieviteit ligt geheel bij jou, domme materialiste. Maar inderdaad Op=Op. Dus dan zullen de vraatzuchtige mensen iets anders moeten bedenken. Hopelijk komt het op tijd. Zonder zweep over mensen zoals jij gaat dat niet lukken. Nou ja shoppend je ondergang tegemoet is ook een optie.

Vladimir is ondanks zijn denigrerende opmerkingen aan mijn adres wel met mij eens.In wezen zegt hij hetzelfde ,n.l.dat de eerste en meest dringende actie is het marktklaar maken van de verschillende duurzame energie bronnen.Ik zou er nog aan toe willen voegen dat we bij die ontwikkelingsactiviteiten ook moeten gaan sreven naar zonnecellen met een veel hoger rendement dan nu beschikbaar is.Ik ben nog steeds van mening dat dit de meest aantrekkelijke duurzame energie bron is.Hij blijkt het ook eens te zijn met mijn mening dat de huidige verwende maatschappij niet alleen niet bereid is maar ook nog gewoon niet in staat is om in zijn dagelijks leven meer dan 20 a 30% energie te besparen.Dat zou een te grote verandering in zijn levensstijl betekenen.dat brengt zelfs vladimir niet op!. adale.

Natuurlijk ben ik het met me eens maar met termen als klimaatgelovige en domme greenpeace nader je je doel niet echt. Je moet je bondgenoten niet tot vijanden maken; de materialistische mens is al vijand genoeg en 30% besparing red ik heus. Zonder moeite. Ik hecht niet aan een helehoop producten die aangedreven worden door fossiele energie zoals de auto. Marktklaar maken moeten we dus samen doen bv door gigantische belastingverhogingen op fossiele energie en gigantische subsidies op duurzame

Ik ben het helemaal eens met de mening van vladimir dat we de ontwikkeling van duurzame energiebronnen samen moeten doen.Of daarvoor nu gigantische belasting verhogingen nodig zijn ben ik niet zo zeker van.Vele mogelijkheden van duurzame energieopwekking zij al bekend maar dat is wel juist: het zal veel geld kosten om die marktrijp te maken.Zolang echter aan de aardolie productie en handel zoveel wordt verdient als nu vrees ik dat er van dat innovatieve werk weinig terecht komt.Inderdaad, over zeg 30 a 40 jaar is de aardolie op=op en dan moeten die alternatieve mogelijkheden er zijn als we ons huidige levenspeil willen houden en ook nog wat kunnen doen voor die landen die nog niet zo ver zijn als de industriele westelijke wereld.Ik heb het in het begin gehad over een geloof in in de CO2 toename als oorzaak van de klimaat verandering.Ik denk nu dat we er nog een ander geloof aan toe kunnen voegen, n.l. het besparings geloof. Er wordt gesuggeerd dat we door energie besparingen het probleem kunnen reduceren.Ook dat is een vorm van geloof.Zoals het met meerdere geloven gaat is dit ook weer een illusie om de boven genoemde reden.


Ja - ook al geef je het een kans- de tegenwerking van de producenten van fossiele brandstoffen zal enorm zijn evenals de bereidheid te besparen door de consument.
Maar er is geen alternatief dan op=op
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Gerelateerde ideeën

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.