Gemeenteraadsverkiezingen

Door stefanp85
Er zijn nu 33 reacties | 10 november 2009 14:05
Wat vindt u van deze bijdrage? 1 3

Het is nu nog redelijk stil rond de gemeenteraadsverkiezingen, dit zal begin 2010 veranderen. Ondanks dat Wilders in weinig gemeenten mee zal doen zal hij toch een grote gaan spelen tijdens deze verkiezingen. Is dit volgens u terecht. Wat zijn volgens u de thema's die een rol moeten spelen tijdens de aankomende verkiezingen?

Deze vraag stel ik aan alle DND deelnemers, zodat Jurriaan dit mee kan nemen in eventuele uitzendingen over de gemeenteraadsverkiezingen.

Er zijn 33 reacties

Reacties overzicht (33)

Sorteren
Het gaat om gemeenten. En laat de landelijke politiek zich er buiten houden!
Wilders speelt de rol die mensen zoals jij en ik hem toedichten.
Wat mij betreft geen dus
Uiteraad gaat het om gemeenten, maar in bijna iedere gemeente zullen een aantal van dezelfde thema's terug keren: werkloosheid, integratie, milieu en wie wat nog meer. Dat vraag ik dus bij deze aan iedereen, wat zijn de thema's, groot en klein, die volgens jullie een rol MOETEN gaan spelen bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Dan kunnen wij er op de site extra aandacht aan besteden.
spock
de verkiezingen zullen --zoals gewoonlijk--weer doorspect worden met fraaie opgepoetste leuzen zodat ze nieuw lijken. maar het zijn weer de gewone bijna misselijk makende woorden: beloven van koeien met gouden horens die later van pisbakijzer blijken te zijn. en dan nu erbij gevoegd het millieu en de bezuinigingen. enneeeee, laat den haag er zich svp niet mee bemoeien: het zijn GEEN landelijke verkiezingen.HUN afgang komt ook nog wel, en graag zo spoedig mogelijk.
Ik concludeer dat jullie vinden dat de landelijke politiek zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Het moet dus gaan over lokale thema's.

Dus aan iedereen: wat zijn belangrijke onderwerpen in jouw gemeente?
spock

Op woensdag, 11 november 2009 13:45 schreef stefanp85 het volgende:Ik concludeer dat jullie vinden dat de landelijke politiek zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Het moet dus gaan over lokale thema's. Dus aan iedereen: wat zijn belangrijke onderwerpen in jouw gemeente?



belangrijk? trottoirs opnieuw betegelen zodat je niet steeds bijna je nek breekt over opstaande en losliggende tegels--hangtuig weg houden van de pinautomaat waar ze in groepen staan en geen oudere meer durft te pinnen--meer blauw op straat, NA 18.00 moet je naar een buro bellen dat 8 km ver is--bladeren opruimen die de waterlopen verstoppen waardoor regenwater niet de putjes in kan stromen. een paar simpele voorbeelden, maar waar de gemeente niets aan doet. er zijn werkelozen genoeg die de godganse dag niets doen, EN de "halt" jongeren zouden dit ook kunnen doen. kost niets, maar levert wel iets op. groet, spock.
@spock, bedankt voor je bijdrage, naar dit soort onderwerpen zijn we erg benieuwd. Dus andere deelnemers, wat zijn belangrijke thema's in jullie gemeente?
edwin n

Op donderdag, 12 november 2009 16:19 schreef stefanp85 het volgende:@spock, bedankt voor je bijdrage, naar dit soort onderwerpen zijn we erg benieuwd. Dus andere deelnemers, wat zijn belangrijke thema's in jullie gemeente?



Hallo Allen,

Meer kennis geven aan ouders voor de opvoeding van hun kinderen.

De jeugd, op een goede mannier bezich houden, zodat ze niet met crimineel gedrach gaan bezich houden.

Veilige rotondes of verkeersheuvels, voor veiliger verkeer.

Rondweg geheel of gedeeltelijk om bebouwdekom, zo ontkom je aan druk vrachtverkeer in het dorp.

Aan die rondweg maak je ook weer kleine industrie zodat ouders in de buurt, van hun kinderen blijven, en zo ook elke keer overdag met hun kunnen eten als ze van school vrij zijn.
De kleine bedrijfjes waar je kwa geluid geen last van hebt, kunnen aan de binnenkant van de rondweg, met de achterkant naar de rondweg en met de voorkant (privé) naar het dorp gericht.

Ook krijg je hierdoor weer meer leven in de dorpen, en worden de mensen weer als één familie in een dorp inplaats van dat ze van elkaar vervreemden, omdat ze dan elkaar spelenderwijs weer nodig hebben.

Ook moeten er weer mooie en degelijke huizen komen die eeuwig mee gaan, in plaats van saaie woningen die om de 30 jaar afgebroken moeten worden.
Oude mooie gebouwen niet meer plat maar mooi renoveren.

Des te mooier een dorp, plaats, of stad is aan gekleed, des te meer respect krijgen de mensen ook weer voor elkaar.

Ook de kleine dorps winkel (supper markt), moet weer terug komen, hier door krijgen de mensen ook weer meer contact met elkaar.

En op een centraal punt een gebouw, om alle bank en post zaken te doen.

Dit alles zal ook het file probleem oplossen, en de maatschappij weer socialer maken.

Groetjes Edwin

Op donderdag, 12 november 2009 16:19 schreef stefanp85 het volgende:@spock, bedankt voor je bijdrage, naar dit soort onderwerpen zijn we erg benieuwd. Dus andere deelnemers, wat zijn belangrijke thema's in jullie gemeente?


Kijk in de gemeentenis op veel plaatsen het project Ouderenproof geweest: het aanpassen van de gemeente aan de wensen en noden van de ouderen. Dit is een provinciaal initiatief geweest oa in Noord Brabant.
Vele gemeenten hebben dankzij vele ouderen rapporten ontvangen met aanbevelingen die mondjesmaat zijn gerealiseerd;: het niet over een brug uitglijden en je been breken wanneer je naar je man op het kerkhof wil (Steenbergen) tegels, verlichting, veiligheid, informatie-overdoses etc.
Dat zijn belangrijke items.
Verder niet weer een nieuw stadhuis wat te groot, te duur en te ontoegankelijk is en andere grootse projecten als theaters waar onvoldoende potentie voor is.
Item dus : werk samen met aangrenzende gemeenten!
Gemeentenbelangen die , evenals in de landelijke politiek eigenbelangen zijn.
Doe daar nog de cises bij en je hebt de grote "diversiteit"in OZB ook als item.
Hoe vangen de gemeenten de groeiende groep armen op en wat doen ze met de mensen die weigeren te werken en profiteren.
Hoe scherp worden de landelijke inburgeringswetten gehanteerd.
wat doet de gemeente aan het milieu.
Alleen een extra plastic(!) zak om plastic in te doen??
Ik hoop dat je wat verder kunt.
Tenslotte als grootste punt voor mezelf: de invoering van de WMO vanuit een 1 loketpunt. Grote tegenstellingen, gebrek aan (zorg) kennis, onredelijke marktpolitiek; geen eenduidigheid; geen overzicht van het totaal aan problemen en prioritering en het afromen van de subsidie voor andere zaken.
Geen eenduidige definitie van psycho-sociaal, geen goede afstemming met AWBZ -zorg.
Kortom veel te doen en te bespreken.
edwin n
[ quote=15704]en andere grootse projecten als theaters waar onvoldoende potentie voor is. Item dus : werk samen met aangrenzende gemeenten!



Theaters/ bioscopen zouden meer subsidie moeten krijgen zodat ze goedkopere entré kunnen vragen, zodat meer mensen de kans krijgen, om er vaker heen te gaan.
edwin n

Op donderdag, 12 november 2009 19:09 schreef vladimir het volgende: Hoe vangen de gemeenten de groeiende groep armen op en wat doen ze met de mensen die weigeren te werken en profiteren. Hoe scherp worden de landelijke inburgeringswetten gehanteerd.



Mensen die weigeren te werken verplicht aan het werk zetten en anders geen uitkering, er zijn bedrijven genoeg met éénvoudig werk waar ze aan de slag kunnen.
Als ze baantjes aannemen die onder hun nivo zijn, moeten ze de kans krijgen om om te scholen.
Mensen die echt hun draai niet kunnen vinden op hun opgedrongen werk, dan maar met begleiding op een werkplaats, tot hun motivatie weer los gepeuterd is.
Hierdoor kun je de mensen die echt niet geheel of gedeeltelijk kunnen werken ook een veel betere uit kering geven.
spock

Op donderdag, 12 november 2009 16:19 schreef stefanp85 het volgende:@spock, bedankt voor je bijdrage, naar dit soort onderwerpen zijn we erg benieuwd. Dus andere deelnemers, wat zijn belangrijke thema's in jullie gemeente?



belangrijk in mijn gemeente? politiek ligt mij niet zo. mijn vader zei het al: "politiek? EEN grote smeerlapperij en volksverlakkerij. voor politicus ben ik TE eerlijk en TE recht voor zijn raap. huichelen kan ik niet. n belangrijk vind ik de door mij aangehaalde voorbeelden, maar de helft van het jaar leef in in bali. groet, spock.
edwin n
Hallo Spock

Je hebt gelijk, eerst moeten ze maar eens eerlijk worden, maar veel vakantie kun je toch wel houden, als de WETJES niet om de niks veranderd worden
fem
Beste Edwin n

De mensen die jij noemt hebben geen behoefte aan alle soorten werk, maar aan werk waar een beloning tegeover staat, waarmee ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien. En niet afhangkelijk hoeven te zijn van allelei toeslagen en kwijt scheldingen. Ik denk dat de duizenden banen die wij in Nederland hebben, daar ook mank aan gaan.
Wij leven niet om te werken, maar moeten werken om in ons levens onderhoud te voorzien. Een arbeider is zijn loon waardig, loon zonder arbeid is onbevredigent en vernederent
edwin n

Op vrijdag, 13 november 2009 11:24 schreef fem het volgende:Beste Edwin n De mensen die jij noemt hebben geen behoefte aan alle soorten werk, maar aan werk waar een beloning tegeover staat, waarmee ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien. En niet afhangkelijk hoeven te zijn van allelei toeslagen en kwijt scheldingen. Ik denk dat de duizenden banen die wij in Nederland hebben, daar ook mank aan gaan. Wij leven niet om te werken, maar moeten werken om in ons levens onderhoud te voorzien. Een arbeider is zijn loon waardig, loon zonder arbeid is onbevredigent en vernederent



Beste Fem

Zo bedoelde ik dat ook, alleen jij zegt het met andere woorden.

spock

Op vrijdag, 13 november 2009 06:41 schreef edwin n het volgende:Hallo Spock Je hebt gelijk, eerst moeten ze maar eens eerlijk worden, maar veel vakantie kun je toch wel houden, als de WETJES niet om de niks veranderd worden



vakantie, ja. heb er voor gewerkt. nu met AOW en pensioen de koude maanden in bali. over ca 2 jr voorgoed. weg uit dit bekrompen landje waar je geleefd WORDT onder aanvoering van een criminele kruidenier: jpb met zijn bende.
edwin n

Op vrijdag, 13 november 2009 12:11 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 13 november 2009 06:41 schreef edwin n het volgende:Hallo Spock Je hebt gelijk, eerst moeten ze maar eens eerlijk worden, maar veel vakantie kun je toch wel houden, als de WETJES niet om de niks veranderd worden

vakantie, ja. heb er voor gewerkt. nu met AOW en pensioen de koude maanden in bali. over ca 2 jr voorgoed. weg uit dit bekrompen landje waar je geleefd WORDT onder aanvoering van een criminele kruidenier: jpb met zijn bende.




Tja Spock,

Dat heb je goed bekeken, ik ben ook allang gevlucht uit ons Nederland, om al m'n dromen waar te maken.
De gemeentepolitiek zal zich moeten uitspreken over het afschaffen van de zinloze tussenlaag": Provinciale Staten
edwin n
Bij de melkvee houders is op vele plaatsen een magneet geplaatst om de koeien rustig te maken zodat ze beter in de robot gaan, echter werkt dat niet alleen goed voor de koeien maar ook in de gezinnen zelf vallen de spanningen weg tussen de gezins leden. Kinderen die eerst steeds vechten worden in eens vriendjes met elkaar, al is hier weinig over bekend in de maatschappij buiten de melkveehouderij het is al veel toegepast en met allemaal zeer goede resultaten, zelfs werkt het op de wilde dieren die willen na het plaatsen van zo'n magneet ook in die buurt zijn, dus bevinden ze zich in eens rondom de boerdrij.
Omdat er in veel steden ook vele spanningen zijn waar ze in de stad soms geen raad mee weten zou het ook daar kunnen helpen, natuurlijk moet je dan nog steeds voor alle problemen blijven zorgen die er zijn maar het zal zeker helpen, het is in elkgeval uit te proberen.
spock

Op woensdag, 11 november 2009 13:45 schreef stefanp85 het volgende:Ik concludeer dat jullie vinden dat de landelijke politiek zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Het moet dus gaan over lokale thema's. Dus aan iedereen: wat zijn belangrijke onderwerpen in jouw gemeente?



in mijn gemeente?? trottoirs beter aanleggen zonder wiebelende tegels--de afwatering van de weg ZO aanleggen dat het regenwater meteen wegvloeit. nu staan de putten droog en de straten blank, de afvoer is te hoog aangelegd danwel de straten zijn verzakt--winkelcentra fiets-vrij maken--de hangjeugd daar laten verdwijnen--de flappentap beter verlichten--enz. groet, spock.
en ja de prestige projecten: te groot stadhuid wat nooit vol komt op de duurste plaats van de stad
edwin n
Eindelijk de gemeente er voor laten zorgen dat jongeren weer zelf kunnen bouwen en dat de landbouwers weer een normale prijs voor hun grond krijgen net als voor 20 jaar terug inplaats van prijzen tot 12 x de landbouwgrond waarde plus dat de project ontwikkelaar er ook nog eens miljoenen aan verdient.
Zodat starters de rest van hun leven zich ten barste kunnen werken en altijd arm blijven omdat een paar mensen in het dorp of wijk schat rijk kunnen worden over hun rug.
Ook kun je die starters net als bij ons in Denemarken eerst een paar jaar de kans geven om belastingvrij hun bruto loon te sparen en als ze dat geld op een speciale rekening zetten en dan ook aantonen dat ze het ook daad werkelijk voor hun huis en of een eigen bedrijf beginnen er belasting vrij er af kunnen halen.
Hier heb je sommige stellen die dan beide een dubbele baan nemen en zo te samen 2 jaar lang 4 lonen hebben.
Zo stimuleer je ze ook weer om hard te werken, want dan zien ze ook dat ze er zelf weer iets voor terug krijgt inplaats van dat ze een paar graaiers de zakken moeten vullen en zelf niets over houden voor al hun werk.
Ik zou er ook bij gaan zitten als ik al van te voren wist dat ik kansloos was.

www.denationaledialoog.nl/8295/idea/14883/ik-ga-starters-weer-een-kans-geven-om-mee-te-doen.aspx
edwin n

Op vrijdag, 4 december 2009 18:56 schreef vladimir het volgende:en ja de prestige projecten: te groot stadhuid wat nooit vol komt op de duurste plaats van de stad


Ja eerst voor zichzelf zorgen dat kunnen ze wel moet je in Grave eens kijken want voor een paleis ze gebouwd hebben, daar zou Sadam nog jaloers op zijn.
edwin n

Op vrijdag, 13 november 2009 11:24 schreef fem het volgende:Beste Edwin n De mensen die jij noemt hebben geen behoefte aan alle soorten werk, maar aan werk waar een beloning tegeover staat, waarmee ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien. En niet afhangkelijk hoeven te zijn van allelei toeslagen en kwijt scheldingen. Ik denk dat de duizenden banen die wij in Nederland hebben, daar ook mank aan gaan. Wij leven niet om te werken, maar moeten werken om in ons levens onderhoud te voorzien. Een arbeider is zijn loon waardig, loon zonder arbeid is onbevredigent en vernederent


Ik hoop niet dat je bedoeld dat als we 1000 advocaten hebben en er is maar werk voor 500 dat we die anderen dan maar de rest van hun leven gewoon een ww uitkring geven zoder dat ze moeite doen voor ander werk.
Tuiniers schreeuwen al lang om hulp maar die moet uit Polen komen het zou veel beter zijn om onze werkloze dat te laten doen maar die willen niet terwijl het eigenlijk ook nog mooi werk is.
Als het teweinig opbrengt moet de overheid gewoon zorgen dat het wel rendabel is om ze dat werk te laten doen, dat is altijd nog goed koper dan een uitkering te betalen en dan de polen ook nog eens uit te betalen.
Ook in slachthuizen willen vele niet werken om dat het daar ondragelij stinkt alleen Turken willen daar werken, behalve in het gedeelte waar het koel is daar staan ineens wel Nederlanders.

Het is heus niet onmogenlijk om de werk omstandigheden daar zo aan genaam te maken dat daar wel op een Fansoenlijke mannier te werken.
Dan nog zul je zeggen vele willen dat werk niet doen, maar als je daar extra voor betaald veranderd dat heus wel.
Maar in Nederland betalen ze liever zo weinig mogenlijk voor hun eten en geven liever hun geld uit aan werkloosheids uitkeringen zo dat anderen hun vuile werk komen doen.
Maar dan moet je ook niet klagen dat er geen werk is want er is werk in overvloed en als de buiten landers niet meer komen en we blijven zelf achter de gararaniums zitten komt er ook geen eten meer op onze borden en raken de winkels ook leeg kwa spullen.
fem
De gastarbeider

In de jaren 50 heeft de toenmalige regering, het bedrijfsleven vergunning gegeven, om goedkope arbeiders in het buitenland te ronselen.
De eersten waren Spanjaarden en Italianen. Deze mensen hadden al gouw door waarvoor ze gebruikt werden, daarom zijn ze na enkele jaren allemaal weer vertrokken.

In de jaren 60 werden nog goedkopere Marokkanen en Turken geronseld. Deze zijn in de crisis jaren 70 ( toen het werk voor hen ook op was ) niet terug gegaan.
Het tegenover gestelde gebeurde, ze mochten hun familie over laten komen.

De wijze mannen van Rome hadden vlak na de oorlog voorspeld, dat Nederland in het jaar 2000 20.000.000 inwoners zou tellen. In de de jaren 70 bleek dat dit aantal lang niet bereikt zou worden. Om het aantal consumenten veilig te stellen, hebben de productie bedrijven, deze mensen allemaal naar Nederland laten komen. Later is om deze reden ook het Changen accoord getekend(open grenzen).

De reden die de bedrijven en ook de overheid aanvoerden, om buitenlandse arbeiders naar Nederland te halen, was dat de Nederlandse arbeider het vuile werk niet wilde doen.
Nu wordt Nederland weer overspoelt door Oost Europese goedkope arbeiders. Dat zal de schuld van de Nederlandse arbeiders ook wel weer zijn.

Het gaat allemaal om de winst(economie). Daarbij schijten de overheden en de bedrijven in de zelfde pot. Waarbij de oorspronkelijke Nederlandse arbeider alleen nog gebruikt wordt als consument.
edwin n
Hallo Fem met je verhaal ben ik het helemaal eens.

De kort zichtigheid van de politiek is het grote probleem steeds wil men maar consumeren met overvloed om de heleboel draaiende te houden en zo punten scoren bij de kiezer wat het gaat hierdoor toch goed met de economie.
Zelfs willen sommige politikus dat er weer meer kinderen komen om de verhouding tussen ouderen en werkende kleiner te houden zodat zij zonder bijsturen de heleboel draaiende kunnen houden en zoner iets zelf bij te dragen de economie aan de gang houden.
Maar de gast arbeiders blijven straks weg en de grondstoffen moeten we ook met de armen gaan delen (China en India) dus nu gaat het zomakkelijk niet meer en willen we pas in zien dat Nederland vol is bij 8000.000 mensen of kunnen er nog meer bij?
Alleen een goed beleid kan hier een einde aan maken dat we met goede sturing weer een gezonde economie krijgen zonder verspillen van materiaal/grondstoffen en dat we weer allemaal de schouders onder zetten dan hoeft ook niemand vies werk te doen en zich kapot te werken ook al is er veel meer werk door de vergrijzing die aleen maar voort komt uit een goede balans in de volksgroei.
Motor
De gemeenteraadsverkiezingen zijn een graadmetertje voor wat er straks in 2011 bij verkiezingen op landelijk niveau gaat plaatsvinden. Natuurlijk is de opkomst van een vernieuwende partij temidden van de oude kliek, ik noem de grootste en belangrijkste partijen in volgorde van ouderdom; PvdA, CDA, D66, Groenlinks en SP een verademing en brood- en broodnodig.
De PVV zie ik als een partij die de oude, zittende kliek bij bestuursdeelname of stevige oppositie kan veranderen. Vooral in de grote 'rode' steden waar de PvdA sinds jaar en dag regeert is dat een kwestie van leven en dood, bestaan of niet bestaan, blijven of vertrekken. Zowel in economisch als in democratisch opzicht. Laatste partij neemt, vaak samen met GL en SP, een steeds steviger en grotere greep in en op het dagelijks leven en portemonnee van de burger en bedrijven. De verregaande regelgeving die door deze partijen de burger en bedrijfsleven door de strot is geduwd jaagt mensen daadwerkelijk stad en land uit en zal moeten worden gestuit. Bij sommige gemeenten is een BIBOB-onderzoek een standaard bij de aanvraag van een vergunning! Is er nog maar weinig verschil met het voormalige Oostblok.
De autonomie van de lagere overheid is ver en ver doorgeschoten en zal moeten worden verkleind. Een forse bezuinigingsronde en het samengaan van gemeenten - mijn voorstel is om tot niet meer dan tachtig tot honderd gemeenten in Nederland over te houden - zal uiteindelijk zoden aan de dijk moeten zetten. Geef de burger en het bedrijf zijn vrijheden terug, reduceer kosten van erfpacht tot vergunning, van plaatselijke belasting tot parkeertarief en de uitstroom van krachtig kapitaal, zowel in fysiek als materieel opzicht, zal tot staan gebracht worden. De bestuurders, het bestuur en het 'apparaat' kunnen wat mij betreft met zo'n 50% worden verminderd. Burgemeesters, gemeentesecretarissen, raadsleden, wethouders, het moet minder. Provincies idem, Waterschappen; op de schop. Stem daarom op de partijen die voor een kleine overheid, een klein bestuur zijn. De keus is maar klein, maar belangrijk, zeker als we kijken naar onze steeds groter en machtig wordende overheid. Stem dus voor vrijheid en niet voor nog meer bemoeienis en 'hulp' van de overheid. De centen zijn op, zeker bij de overheid. Dan houden we op termijn weer wat belastinggeld in onze zak en gaat niet iedereen op termijn op Balie wonen.
fem
Misleiding

De Pv/dA en het CDA maken zich schuldig aan het misbruiken van een naam, volgens mij om de kiezer te misleiden.
Zo heeft de A van de Pv/dA totaal niets meer te maken met de arbeider of de arbeiders stand.
En de C van het CDA heeft totaal niets meer te maken met een christen of het christendom. Sterker nog, de D vloekt met de C, want niemand kan twee heren dienen, je bent christen of je bent democraat.
Daarom stemmen christenen even vrolijk op een partij, die duidelijk aangeven niets met God en Zijn gebod te maken willen hebben. Een groot aantal van deze zogenaamde christenen, zit op Zondag ook nog in de kerk om de geboden aan te horen.
spock

Op vrijdag, 4 december 2009 18:56 schreef vladimir het volgende:en ja de prestige projecten: te groot stadhuid wat nooit vol komt op de duurste plaats van de stad



prestige object he. er zou een nieuw theater worden gebouwd op een plaats waar daar eigelijk geen ruimte voor was. er werd door deskundigen geadviseerd dat theater op een andere plaats te bouwen. maar nee: de wethouder wilde het meteen groots aanpakken: onder het theater een parkeergarage zodat de bezoekers daar hun auto kwijtkonden. en DUS werd er een put gegraven, waardoor dichtbij staande huizen verzakten. de put bestaat nog steeds--heeft ca 22 miljoen euro gekost en is denk ik EEN van de duurste vijvers van nederland. die wethouder is afgetreden--er zijn diverse woningen onbewoonbaar verklaard en dichtgespijkerd. die 22 miljoen? sorry, foutje. over prestige gesproken.....groet, spock.
edwin n
Ja Spock het is net een lach film
Motor
prestige projecten: te groot stadhuis wat nooit vol komt op de duurste plaats van de stad (Spock)

Deze geldverspilling noem ik geen prestige maar pervers en misdadig. Kennelijk kan je als ambtenaar ongestraft stelen van de overheid. Maar dan Amsterdam. Zelfs het Pentagon valt in het niet bij de som aan bestuurskantoren van de Amsterdamse overheid. De kosten van deze hofhouding zijn we bijna vergeten; het Stadhuis+Opera van Amsterdam heeft uiteindelijk, en dan beperk ik mij tot de out-of-pocketkosten, rond de fl 450 miljoen gekost. Nadien zijn er nog dertien stadsdeelkantoren en vele andere overheidskantoren bijgekomen...Tel je voor de andere 13 Stadsdeelkantoren € 25 miljoen bouw- en inrichtingskosten per stuk - vermoedelijk is het nog meer - dan kom je op € 325 miljoen. Alleen voor de stadsdeelkantoren kom je dan tesamen op € 530 miljoen. Dan hebben we het niet over de kosten van de ambtenarij. Rond de 16.000 zouden dat er zijn dat er in Amsterdam. In 2003 waren dat er om en nabij 21.000. Door 'privatisering en verzelfstandiging' zullen het er in werkelijkheid meer dan een veelvoud zijn dan deze 21.000, want alleen al bij het GVB werken meer dan 4.000 man. Boven de Amstel is het bewolkt want daar hangt de schaduw de socialistische heilstaat. De 'Praagse lente' moet hier nog gaan plaatsvinden.

Op woensdag, 11 november 2009 13:45 schreef stefanp85 het volgende:Ik concludeer dat jullie vinden dat de landelijke politiek zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Het moet dus gaan over lokale thema's. Dus aan iedereen: wat zijn belangrijke onderwerpen in jouw gemeente?




Stadsontwikkeling en neutrale inrichting van de openbare ruimte:
Groot leed en verstrengelde PPS-criminaliteit college-raad-griffier

Mijn acties in Maastricht tegen een corrupte burgemeester (Leers) die op een verstopte commissievergadering de monopolipositie aan een parkeer-multinational (Q-park) doorschuift waar alle partijvoorzitters bij aanwezig waren en er geen enkele zijn mond opendeed.

Proces bij de Raad van State in eerste instantie gewonnen omdat de plannen voor het Markt-Maas project "te vaag waren". Vervolgens door drie corrupte bestuursrechters die het dossier niet eens kenden weggewuifd, inclusief ambtsmisdrijf door de vice-president Tjeenk-Willink.

Vervolgens als "Casus Europae" voor het Europese Hof voor de Rechten van de Mens gebagatelliseerd en wederom door currupte rechters van tafel.. enz

E.e.a. terug te vinden op
www.Waastricht.nl
onbehoorlijk en non-transparant openbaar bestuur op gemeentelijk niveau: meer dan vijf jaar werk met ontstellende confrontaties en bedreigingen...

Informatie omtrent structurele corruptie bij de Rijksgebouwendienst is door Leers achtergehouden. Dat is nog maar EEN facet.

Stef Tychon
Dualiteitsraad, onderzoeksjournalist, architect en stedebouwkundig ingenieur
spock

Op vrijdag, 11 december 2009 11:10 schreef edwin n het volgende:Ja Spock het is net een lach film



edwin, ja; om je rot te lachen vooral als de gemeentelijke heffingen "iets" omhoog gaan door die belachelijke mislukte bouw. hoe je het wend of keert: jan met de pet betaalt het gelag altijd. net zoals de hondenbelasting: eerste hond bijna 60 euro--2de hond 120 euro. een andere stad niet ZO ver weg, heft geen hondenbelasting. belasting voor een hond, ok, maar houd het een beetje normaal he. en ga ook eens kattenbelasting invoeren, die deponeren hun ontlasting nooit in eigen tuin....groet, spock.
edwin n

Op donderdag, 17 december 2009 08:29 schreef spock het volgende:

Op vrijdag, 11 december 2009 11:10 schreef edwin n het volgende:Ja Spock het is net een lach film

edwin, ja; om je rot te lachen vooral als de gemeentelijke heffingen "iets" omhoog gaan door die belachelijke mislukte bouw. hoe je het wend of keert: jan met de pet betaalt het gelag altijd. net zoals de hondenbelasting: eerste hond bijna 60 euro--2de hond 120 euro. een andere stad niet ZO ver weg, heft geen hondenbelasting. belasting voor een hond, ok, maar houd het een beetje normaal he. en ga ook eens kattenbelasting invoeren, die deponeren hun ontlasting nooit in eigen tuin....groet, spock.



Het wordt hoog tijd dat veel van de ambtenaren baantjes op de schop gaan en dat ze de vaklui gaan helpen met hun werk, want nu zitten ze alleen maar op hun rug en hun wettjes houden ze ook nog tegen met al hun aktiviteiten.
Als we er weer allemaal de schouders eronder zouden zetten zou het weer een stuk pretiger werken zijn want zo heeft er niemand zin meer in, al raken we er wel aan gewend.
Zonder al die lasten van de vele ambtenaren die zich maar wat bezig zitten houden zou het weer een stuk beter werken zijn, er worden steeds meer werklieden ziek van de veel te hoge werkdruk, en vele kunnen gewoon helemaal niet meer meedoen terwijl ze wel graag zouden willen, maar staan nu met een stempel op aan de kant.
Het hele systeem moet op de schop en de Eu regels daar moeten we helemaal van af het lijkt wel of we door kleuter juffrouwen gekontroleerd worden met ons werk, met wat we nog aan het doen zijn, maar dan wel met straf maatregelen die nog erger zijn dan ze in de criminaliteit gebruiken.

Een kennis van ons had ooit toen ze net van boekhoud school afkwam eerst bij gemeente gewerkt, het was een pittige tante en terwijl ze nog maar net 20 was had ze op haar afdeling al gauw een systeem ontwikkeld dat de hele afdeling waar ze werkte het werk 3x zo snel alles gedaan kon hebben. Maar ja je raad het al dat werd echt niet geaccepteerd, haar plan ging meteen van de baan stel je voor er zouden meteen ontslagen vallen en men hield zich gewoon weer rustig bezig met hun bezichheidstherapie.
En de mensen maar klagen dat vaklui teveel kosten, en die moeten dan ook steeds maar harder en harder werken om de hoge lasten die ze met zich mee dragen maar over zoveel mogenlijk klanten te verdelen.
Het zou weer een stuk gezelliger worden overal op de werkvloer als hier eens verandering in kwam, en dat door werken tot 67 is dan ook niet nodig.
Wie houd nou eigenlijk dat stomme systeem in stand, want we worden er allemaal ziek van??
U bent nu niet ingelogd. Om te kunnen bijdragen moet u inloggen. Geen account? Registreer uzelf dan nu.

Kijk ook eens bij

› 21 minuten  het grootste online opinie- onderzoek van Nederland. Doe de enquete.

› Mentality  Als u wilt weten welke leefstijl u heeft, kunt u meedoen aan de Mentality-leefstijltest van onderzoeksbureau Motivaction.